شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه / دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: کسانی که تلاش می‌کنند محیط‌های دانشگاهی را آلوده کنند در حقیقت به جنگ علم می‌روند و باید با این افراد، قاطعانه برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک ، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع در آئین معارفه رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی در دانشگاه صنعتی اراک با بیان اینکه تحصیل علم و تقوا اساس پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران اسلامی است، اظهار داشت: علم‌آموزی باید همراه با کسب تقوا باشد چراکه  تنها از این طریق ارزش‌های اسلامی از گزند دشمنان اسلام مصون می‌ماند.

وی افزود: محیط‌های علمی و پژوهشی کشور باید از هر‌گونه نفوذ سیاسی و بی‌بند و باری اخلاقی به دور باشد و تربیت نسلی آگاه و با ایمان سرلوحه امور همه مراکز علمی کشور قرار بگیرد.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب گفت: کسانی که تلاش می‌کنند محیط‌های دانشگاهی را آلوده کنند در حقیقت به جنگ علم می‌روند و باید با این افراد، قاطعانه برخورد شود.

وی گفت: حضور نخبگان در تمام بخش‌های جامعه باعث توسعه همه جانبه می‌شود؛بنابراین باید فرهنگ نخبه‌پروری در جامعه نهادینه شود.

آیت الله اراکی با بیان اینکه بسط و گسترش فرهنگ نخبه‌‏پروری و عمومیت دادن آن به سطح جامعه باید در دستورکار همه دستگاه‏ها قرار بگیرد، افزود: برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های بالای نخبگان، فرهنگ نخبگی و نخبه پروری باید در جامعه نهادینه شود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نخبه‌پروری زمینه‌ساز حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، به همین دلیل باید نخبگان جوان این استان به درستی شناسایی و از ظرفیت‌های آنان در راستای آبادانی استان استفاده شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha