یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله اراکی

حوزه / دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: سلاح تفرقه و فتنه مذهبی، بُرنده ترین سلاحی است که در حال حاضر دشمنان در برابر اسلام، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی به کار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار جمعی از نمایندگان اهل سنت و تشیع مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر هیچ موضوعی در جهان اسلام مهمتر از وحدت و تقریب و مبارزه با جریان تکفیری و افراطی نیست.

وی تأکید کرد: همه مشکلات کنونی جامعه اسلامی به شکلی با مسئله فتنه مذهبی و طائفه ای و قومی گره خورده است و به عبارت دیگر دشمنان در این دوره برنده ترین سلاحی که در برابر اسلام، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی به کار گرفته اند سلاح تفرقه و فتنه مذهبی است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه تلاش در راه تقریب وظیفه همه نهاد های کشور است، اظهار داشت: همه نهاد ها باید در راستای تقویت تقریب و مبارزه با فتنه مذهبی قدم بردارند.

 دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی این چنین اتحادی در جبهه دشمن را شاهد نبودیم که امروز دشمن در دور افتاده ترین نقاط جهان اسلام هم در حال فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف است و امواج فتنه مذهبی در همه جای جهان اسلام گسترش یافته است بنابراین همه باید در راستای مقابله با این فتنه تلاش کنیم.

 وی تأکید کرد: هرچند پرچم مبارزه با این فتنه ها در دست مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است اما تلاش در راه تقریب و مقابله با فتنه های مذهبی فقط مخص به مجمع جهانی تقریب نیست بلکه در این راه نیازمند همکاری سایر نهاد ها و دستگاههای کشور از جمله مجلس شورای اسلامی دارد.

آیت الله اراکی در ادامه این دیدار پیشنهاد کرد:  فراکسیون تقریب در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان اهل تسنن و تشیع ایجاد شود تا این فراکسیون از نهادهای مختلف کشور در راه تقویت تقریب، دیپلماسی وحدت و ایجاد امت وحده اسلامی که در قانون اساسی بر آن تأکید شده حمایت کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب همچنین پیشنهاد کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ممنوعیت اهانت به مقدسات مذاهب مختلف اسلامی را در مجلس شورای مطح کنند و آنرا به یک قانون در کشور تبدیل کنند.

در ادامه این نشست "سید یحیی رحیم‌صفوی" دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا نیز طی سخنانی ضمن حمایت از ایجاد فراکسیون تقریب در مجلس شورای اسلامی پیشنهاداتی برای فعالیت فراکسیون تقریب در جلس شورای اسلامی ارائه کرد.

همچنین در این نشست تعدادی از نمایندگان اهل سنت و تشیع مجلس شورای ضمن حمایت از طرح ایجاد فراکسیون تقریب در مجلس شورای پیشنهادات خود را پیرامون راه اندازی این طرح مطرح و سخنانی نیز پیرامون ضرورت تقویت وحدت و تقریب در جهان اسلام و حمایت از فعالیت های مجمع جهانی تقریب ایراد کردند.

لازم به ذکر است، در این دیدار تعدادی از نمایندگان اهل سنت و تشیع مجلس شورای اسلامی، مشاورین دبیر کل مجمع جهانی تقریب و معاونین و مدیران مجمع جهانی تقریب حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha