پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار قاسم سلیمانی همایش حوزه انقلابی، بیم ها و امیدها

حوزه/ فرمانده سپاه قدس در پاسخ به این سؤال که چرا کشورهای اطراف ما دچار مشکل هستند، گفت: کشورهای اطراف مسلمان بوده و حتی برخی همانند پاکستان بمب اتم هم دارند؛ ولی سربلندی و امنیت کشور از حکمت، اداره، مراقبت و بی خوابی های رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز در همایش «حوزه انقلابی، بیم ها و امیدها» که در سالن اجلاس مدرسه علمیه دارالشفاء قم و با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، اظهار داشت: همه حوزه های علمیه شیعه، حوزه انقلابی است و حوزه علمیه قم سرآمد انقلاب است.

وی ابراز داشت: ما امروز در سالروز فتح خرمشهر قرار داریم؛ حادثه بسیار بزرگ و ارزشمندی که به عنوان روز ملی نام گرفت و این ارزش را داشت که روز ملی نام بگیرد.

فرمانده سپاه قدس خاطرنشان ساخت: سرآمد یک عمل انقلابی موفق، عملیات بیت المقدس بود که نمونه ای قابل شکافتن و بحث است.

سردار سلیمانی با اشاره به مفهوم مدیریت انقلابی، تصریح کرد: برخی انقلابی بودن را با بی برنامگی، هرج و مرج و بی انضباطی تفسیر می کنند که تعبیری ناجوانمردانه است.

وی بیان داشت: مهمترین مشخصه مدیریت انقلابی، معنویت است و امام راحل(ره) مصداق حقیقی عمل و مدیریت انقلابی است.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه امروز انقلاب خود را مدیون مدیریت انقلابی حضرت امام خمینی(ره) می داند، اظهار داشت: مدیریت انقلابی، مدیریت حجت الاسلام شهید میثمی است که جنس خود شماست؛ شخصی که نماینده امام(ره) در قرارگاه خاتم الانبیاء بود؛ اما هیچ وقت سوار ماشین بیت المال نشده و عبا را بر روی دست انداخته و در جاده ها از غرب به جنوب و از جنوب به جبهه های گوناگون سوار ماشین بین راهی شده و خود را به مقصد می رساند.

سردار سلیمانی با بیان این مطلب که انقلابی کسی است که مرگ را بر زندگی ذلت بار ترجیح داد، ابراز داشت: عمل انقلابی، عمل طلبه شهیدی همچون شهید ردانی است که فرمانده لشکر جنگ ما بود؛ عارف بود و وقتی قصد ازدواج داشت، برای حضرت معصومه(س) دعوتنامه فرستاد.

*عمل انقلابی، عمل شهدای مدافع حرم است که با بصیرت در سوریه حاضر می شوند

وی خاطرنشان ساخت: عمل انقلابی، عملی است که منافع ملت و اسلام را بر شخص خود ترجیح داده و در سختی ها و شدت ها گوش به فرمان ترین بوده و عذر نتراشیده و سینه خود را سپر می کند؛ همانند عمل شهدای مدافعان حرم که خانه و نوامیس آنان در خطر نیست؛ اما در سوریه حاضر شده از اسلام دفاع می کنند.

فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: مدافعان حرم به فهم حقیقی رسیده و با بصیرت در حلب و خان طومان حضور پیدا می کنند و به شهادت می رسند.

*انقلاب بر پایه دین و اسلام مهم است

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امروز انقلابی در دنیا زیاد است؛ اما انقلاب بر پایه دین و اسلام مهم است، اظهار داشت: انقلابی که بر پایه دین انجام می گیرد باید مورد توجه قرار گرفته و در آن خصوصیت های ارزشمند و دلربایی وجود دارد،

وی ابراز داشت: عمل انقلابی، عمل شهید حسن باقری است که رهبر انقلاب از او به جوان ژنده پوش و ژولیده تعبیر می کنند که با سخنان خود دل ها را می ربود.

فرمانده سپاه قدس خاطرنشان ساخت: انقلابی شخصی همچون شهید سعیدی است که در دوران خفقان، فریاد زد و این سخن، سبب اصلی فتح خرمشهر بوده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: رهبر انقلاب در تفسیر إن تنصروا الله ینصرکم، فرمود، شما به آن مقداری که سهم دارید، صد در صد عمل کنید و مابقی با خداست و در عملیات فتح خرمشهر همین شد.

وی بیان داشت: امروز در جامعه ما هجمه های  گسترده ای وجود دارد و تنها فکری که می تواند در این ایستادگی کمک کند، تفکر انقلابی است.

*سربلندی ایران اسلامی مدیون مراقبت و بی خوابی رهبر معظم انقلاب است

فرمانده سپاه قدس در پاسخ به این سؤال که چرا کشورهای اطراف ما دچار مشکل هستند، اظهار داشت: کشورهای اطراف مسلمان بوده و حتی برخی همانند پاکستان بمب اتم هم دارند؛ ولی سربلندی و امنیت کشور از حکمت، اداره، مراقبت و بی خوابی رهبر معظم انقلاب است.

سردار سلیمانی ابراز داشت: رهبر انقلاب مراقب کشور و قشرهای گوناگون در آن بوده و افطاری را در ماه مبارک رمضان بدون یک قشر صرف نکرده اند.

*جامعه ما بدون روحیه انقلابی تبدیل به افغانستان خواهد شد

وی خاطرنشان ساخت: جامعه ما بدون روحیه انقلابی مرده و به افغانستان و دیگر کشورها تبدیل خواهد شد،  امروز جامعه ما با حوادث گوناگون در بُعد ملی، مذهبی و ... دست و پنجه نرم می کند و حوزه علمیه باید بیدار باشد.

*امروز باید نگاهمان را به زیدی ها تغییر دهیم

سردار سلیمانی بیان داشت: امروز حتی جا دارد که نگاه ما به فرق شیعه عوض شده و پاره سنگ هایی همچون زیدیه یمن در ترازوی جمهوری اسلامی قرار بگیرند.

*موقعیت انقلاب در بیرون از مرزهای ایران اسلامی

وی با اشاره به موقعیت انقلاب و شرایطی که در بیرون از مرزهای خود دارد، اظهار داشت: امروز شاهد بالاترین حجم حضور و توجه دشمن یعنی آمریکا به این منطقه هستیم؛ بیشترین حجم مؤسسات آمریکایی اعم از سیاسی و امنیتی در این منطقه استقرار داشته؛ بیشترین رفت و آمد دیپلمات های آمریکایی در این منطقه می باشد و بیشترین حجم نیروی مسلح آمریکا و تجهیزات و تسلیحات او در این منطقه است.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: امروز بالاترین رقم کشورهای وابسته به غرب در این منطقه می باشد و باید توجه کنیم که چرا این بیشترین ها در منطقه ما می باشد.

سردار سلیمانی ابراز داشت: آمریکاییان معتقدند که انقلابی اسلامی موجب فروپاشی قدرت آمریکا در منطقه شده و در قدرت این کشور در کل جهان اثر گذاشته است.

*آمریکا به دنبال فروپاشی انقلاب اسلامی است

وی با بیان این مطلب که آنان به دنبال فروپاشی انقلاب اسلامی ایران هستند، خاطرنشان ساخت: آنان به دنبال فروپاشی در اهرم قدرت جمهوری اسلامی می باشند.

فرمانده سپاه قدس با بیان این مطلب که سه عامل در اینکه یک قدرت بتواند اعمال فشار کند، اثرگذار است، تصریح کرد: مهار رقیب، فیصله دادن به منازعات و وحدت سازی بر علیه جریان تهدیدکننده، سه عاملی هستند که یک قدرت می تواند به وسیله آن اعمال فشار کند.

سردار سلیمانی بیان داشت: ما در طول 20 سال گذشته پیوسته با حوادث مهمی مواجه هستیم که طرف مهم آن در ایجاد و خلق حوادث، آمریکاست و این کشور در هیچ کدام از این سه عامل موفق نبوده است.

وی اظهار داشت: استفاده از منطق و خطاهای دشمن دو عامل مهم در به کارگیری فرصت هاست و ما استفاده از این دو عامل را به کار بسته ایم.

فرمانده سپاه قدس با بیان این مطلب که آمریکا با به وجود آوردن جنگ قبیله ای، به دنبال شکست ایران بوده است، ابراز داشت: امروز پیروز صحنه جنگ با تکفیری ها، جمهوری اسلامی است و شاهد شکست آنان هستیم.

*اگر ایستادگی ایران در سوریه نبود، امروز داعش حاکم این کشور بود

سردار سلیمانی با اشاره به موقعیت مهم سوریه در منطقه، خاطرنشان ساخت: اگر جمهوری اسلامی به ایستادگی نظام سوریه کمک نمی کرد، امروز حکومت داعش در سرتاسر این کشور حاکم بود.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا مجبور به عقب نشینی از تمام اهداف خود شده و به رغم تمام فشارهای خود،  سنی، شیعه و کرد عراق، دوستدار ایران بوده و به این دوستی افتخار می کنند.

*امروز یقینا جمهوری اسلامی پیروز تمام صحنه های منطقه است

فرمانده سپاه قدس بیان داشت: امروز یقینا جمهوری اسلامی در تمام صحنه های منطقه پیروز بوده؛ البته در برخی از صحنه ها نقش اندک داشته ایم؛ اما به دلیل منطق غلط دشمن، موجب شکست آنان شده است.

سردار سلیمانی با اشاره به نقش اندک ایران در جنگ یمن، اظهار داشت: ایران در این کشور حضوری نداشت و نقش آنچنانی ایفا نکرد؛ اما جنگ متکبرانه دشمنان سبب شکست آنان شده است.

وی ابراز داشت: نتیجه جنگ یمن، تثبیت قدرت انصارالله می باشد که در اثر حماقت دشمنان به دست آمده است.  

فرمانده سپاه قدس خاطرنشان ساخت: امروز باید آگاهی جامعه را بالا ببریم که چرا جوانان ما در شهرهای سوریه حضور داشته و برخی به شهادت می رسند.

سردار سلیمانی در پایان تصریح کرد: حوزه نقش اساسی و جدی در بیداری انقلابی دارد و حوزویان باید در صحنه حضور داشته باشند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha