جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیدعیسی حسینی مزاری دبیرکل حزب اسلامی تبیان افغانستان

حوزه/ حجت الاسلام حسینی مزاری گفت: وهابی‌ها سعی در سربازگیری از اهل سنت دارند تا آنان را علیه شیعیان تحریک کنند و از این طرف هم شیعیان افراطی با محوریت شیعه لندنی مقابله با بدنه دیگر جامعه اسلامی را در دستور کار خود دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سیدعیسی حسینی مزاری دبیرکل حزب اسلامی تبیان افغانستان در بازدید از کانون شهید توانا و دیدار با عبدالرؤوف توانا و سایر مسؤلین حاضر گفت: وهابی ها از اهل سنت به عنوان بستر استفاده کرده، سعی در سربازگیری از مسلمانان اهل سنت دارند تا با تربیت و تحریک آنان، علیه اهل تشیع، جهت بدهند و از این طرف هم شیعیان افراطی با محوریت جریان منتسب به شیعه لندنی جامعه شیعه را بستر فرض کرده، با سربازگیری ازمیان شیعیان و تحریک و تجهیز آنان علیه اهل سنت و باورهای شان، مقابله با بدنه دیگر جامعه اسلامی را در دستورکارخود دارند.

وی افزود: دو جریان اسلام امریکایی و شیعه انگلیسی به عنوان دو تیغه قیچی، که دسته آن به دست استکبار جهانی است، به دنبال قلع و قمع کردن جوانه های حرکت های اسلامی و زندگی سالم انسانی هستند و بدینترتیب موجودیت جهان اسلام را در معرض خطر قرارداده اند. متاسفانه هر دو جریان امکانات زیاد مادی و رسانه ای در اختیار داشته، شب و روز به شیپور تعمیق و توسعه اختلافات شیعه و سنی می دمند.

* فعالیت وهابیت در شهر مزار شریف

مزاری از فعالیت شبکه های وابسته به وهابیت و جریان شیعه لندنی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت: هم اکنون در افغانستان به خصوص شهر مزار شریف، جریانهای مربوط به وهابیت از طریق برپایی آموزشگاهای مخصوص کودکان، برای به انحراف کشاندن جوانان آینده وطن در نهایت تلاش و کوشش هستند.

حسینی مزاری با برشمردن فعالیت های مخلصانه مسؤلین کانون فرهنگی شهید توانا و سلامت فکری پرسنل آن از حضور انقلابی و فراگیر اعضای این کانون در راستای ترویج و تعمیق فعالیت های فرهنگی مبتنی بر فکر و اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) ابراز قدردانی و سپاس کرد و گفت: وظایف مراکز فرهنگی ی فعالی چون کانون شهید توانا بسا سنگین و فشرده خواهد بود و می طلبد که در آینده بیش از حالا حضور جدی و فراگیر در صحنه داشته باشد.

در ادامه عبدالرؤوف توانا منشی شورای علما و اخوت اسلامی در ولایت بلخ، با برشمردن توطئه های گوناگون علیه جهان اسلام به خصوص مردم متدین و مسلمان افغانستان، در راستای ترویج و توسعه افکارناب اسلامی و بیدار گری نسل جوان کنونی ابراز علاقه و آمادگی کرد و گفت: کانون فرهنگی شهید توانا از ابتدای تاسیس تاحالا سعی کرده است در راستای خنثی کردن توطئه های دشمنان مبنی بر ایجاد دو دستگی میان تشیع و تسنن کار کرده و در مسیر تقریب مذاهب، گامهای مهمی برداشته است

* دعوت از تمام جریان های اسلامی برای مبارزه مشترک با اختلاف گرایی

توانا با ابراز بیزاری از افکار وهابیت و شیعیان افراطی، هرگونه تلاش برای ایجاد فاصله میان شیعیان و سنیان را کار مستکبران جهانی و گروه های وابسته و منافقان داخلی دانست و از تمام جریان های اسلامی برای مبارزه مشترک دعوت به عمل آورد.

گفتنی است که استاد توانا مربوط به یک خانواده بزرگ جهاد بوده و برادرایشان استاد عبدالقاد توانا از پیشگامان نهضت اسلامی در کشور بوده و نیز ده ها تن از اعضای خانواده ایشان به وسیله عوامل رژیم کودتا دستگیر و به شهادت رسانده می شوند.

استاد توانا از جمله شخصیتهای اهل سنت است که دغدغه رشد و پیشرفت مسلمانان را داشته همواره در جهت نزدیکی شیعه و سنی در افغانستان دارد و در این عرصه گامهای بسیار مثبت و ارزنده ای گذاشته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha