شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وهابیت

حوزه/ دکتر لطیفی، غیر منطقی بودن و مستند نبودن را از ویژگی های بارز شبهات وهابیت دانست و تصریح کرد: وهابیت تهی از عقلانیت و منطق است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، دکتر لطیفی از اساتید دانشگاه، در نشست علمی- پژوهشی با موضوع "وهابیت و پاسخ به شبهات آنان"، در مرکز تخصصی نور الزهراء(سلام الله علیها) ساری، بیان کرد: بیشتر شبهاتی که وهابیت به شیعه وارد می کند، در موضوع عقاید و احکام است و طلاب  باید با تحقیق و پژوهش به آنها پاسخ دهند.

وی افزود: در جواب شبهه "متوسل شدن شیعه به غیر خدا که شرک است" باید گفت اگر بنا باشد هر خواندن و متوسل شدنی شرک باشد، خود وهابی ها هم در شمار مشرکین قرار خواهد گرفت، چرا که آنها هم در مواقع نیاز به دیگران متوسل می شوند.

این استاد دانشگاه در ادامه با تاکید بر استفاده از پاسخ تهاجمی که نقضی و جدلی باشد، در برخورد با شبهات وهابیت، تصریح کرد: بیشتر شبهاتی که وهابیت به ما وارد می کند، در اثر خلط معنا و اشتباه در معنای کلمات می باشد، از جمله شبهات می توان به تکفیری خواندن تشیع اشاره کرد که با نگاه در ملاک ها و ضوابط کفر، هیچ کدام در شیعه موجود نیست.

لطیفی در پایان غیر منطقی بودن و مستند نبودن را از ویژگی های بارز شبهات وهابیت دانست و تصریح کرد: وهابیت تهی از عقلانیت و منطق است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha