جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: حمایت سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس از تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی از ابعاد مشترک این دو جریان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مرویان حسینی، امروز در نشست مشترک عالمان شیعه و سنی مناطق تلفیقی خراسان رضوی با بیان این که آرمان وحدت بین روحانیون شیعه و سنی متبلور است، ابراز داشت: این امر با هوشیاری و هوشمندی علمای مذاهب به فعالیت فرهنگی تبدیل شده و در مناسبت های گوناگون نیز بین مبلغان و مروجام معارف اسلامی نشست هایی برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: جریان های تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی که به منظور تضعیف مسلمانان و وحدت آنان از سوی استکبار شکل گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه تاسیس نظام جمهوری اسلامی از بارزترین تاثیرات وحدت همه گروه ها و مذاهب در شکست رژیم طاغوت است، مثال زد: مسئله وحدت تشیع و تسنن در دوران دفاع مقدس و سایر جریان ها و امور در کشور به خوبی مشاهده شده است.

حجت الاسلام مرویان حسینی، تکفیر شیعه و سنی از سوی دو جریان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی، به شمار آمدن جریانی حداقلی، صاحب تالیف و تفکر نبودن سران آن، وحدت ستیزی و مخالفت با تقریب بین مذاهب و تاسیس و پشتیبانی مادی و سیاسی و حتی نظامی استکبار را از جمله ابعاد مشترک این دو جریان نام برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: دو جریان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی ساکت اند، ولی در برابر موج گسترده اسلام خواهی در غرب، ایستاده اند.

وی، حمایت سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس از تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی را از دیگر ابعاد مشترک این دو جریان دانست و ابراز داشت: این دو جریان با فریب جوانان و اهانت به فرهیختگان و عالمان، فعالیت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، سربازگیری و نفوذ به حوزه های علمیه، تفسیر از وحدت به عنوان دست برداشتن از اصول و مبانی دینی، ارائه اختلافات سلیقه ای و فکری در برخی کتاب ها بین اقشار مردم در حالی که باید در محافل علمی بحث شود را از دیگر فعالیت ها و توطئه های دو جریان مذکور خواند.

حجت الاسلام مرویان حسینی تبیین ابعاد توطئه و خیانت این دو جریان توسط عالمان دین و روشنگری وآگاهی دادن به مردم که رسالت و ماموریت بزرگان مذاهب اسلامی بوده را از جمله مهمترین راهکارهای مقابله با این توطئه ها دانست.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha