جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، حوزه انقلابی را پاسدار دیانت مردم خواند و گفت: حوزه های عملیه باید منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه انقلابی و انقلابی بودن را سرلوحه فعالیت ها قرار دهند و همیشه در این مسیر حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب قزوین، که با حضور آیت الله محمد جواد فاضل، در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین، با تبریک سالروز ولادت با سعات حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، در آغاز سخنان خود به ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از مراجع بزرگ جهان تشیع بود و در مبارزات علیه رژیم طاغوت و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار بود.

آیت الله العظمی فاضل؛ یار و همراه امام(ره)

وی ادامه داد: در دوران تبعید امام خمینی(ره) حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از شخصیت های طراز اول انقلاب بودند که علی رغم جو خفقان آن دوران، با همکاری دیگر علمای قم توانستند آرمان های امام(ره) را برای آحاد مردم تبیین نمایند.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه به رشد حوزه های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: حوزه های عملیه باید منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه انقلابی و انقلابی بودن را سرلوحه فعالیت ها قرار دهند و همیشه در این مسیر حرکت کنند.

انقلابی ماندن حوزه دغدغه رهبری است

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه به عنوان پشتوانه نظام اسلامی، در عرصه بیدارگری و روشنگری نقش اساسی دارند و دغدغه رهبری معظم انقلاب نیز سربلندی و حوزه های علمیه است.

وی به آیین عمامه گذاری طلاب نیز اشاره کرد و با تاکید بر این که حوزه های علمیه باید روح صداقت طلبگی را حفظ کنند، خطاب به طلاب گفت: شما طلاب که امروز ملبس به لباس روحانیت شده اید، برای اعتلای نظام مقدس اسلامی، تبلیغ دین و احیای شعائر الهی در جامعه تلاش کنید.

طلاب انقلابی عمل کنند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، لباس روحانیت را لباس عزت و افتخار دانست و خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون باید استعداد، فکر و قلم خود را در مسیر سربازی حضرت ولی عصر(عج) و صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا قرار دهند و منویات رهبر معظم انقلاب را درباره حوزه انقلابی و انقلابی بودن در همه حال نصب العین خود قرار دهند تا روحیه الهی و ولایت مداری در حوزه ها حفظ و ترویج یابد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha