پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به گسترش اسلام با دو عامل زهد و ایمان، تصریح کردند: آرزوهای طولانی مادی، زندگی های پرزرق و برق و حقوق‌های نجومی، انسان را بدبخت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح مرحله چهارم پروژه‌های حاشیه شهر مشهد، با بیان این که اسلام از ابتدا به سرعت در حال گسترش در جهان بوده است، با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص)، گفتند: آن حضرت دو چیز را عامل پیشرفت می دانند، یکی زهد و دچار تشریفات نشدن و دیگری ایمان قلبی و یقین است.

معظم له این دو عامل را موجب عظمت اسلام در دنیا دانستد و خاطر نشان کردند: آرزوهای طولانی مادی، زندگی های پرزرق و برق و حقوق‌های نجومی، انسان را بدبخت می کند.

این مرجع تقلید، فرهنگ زهد و مناجات در دوران دفاع مقدس را عامل پیروزی دانستد و تاکید کردند: این فرهنگ باید همچنان حفظ و ترویج داده شود.

ایشان با تاکید بر حضور پررنگ در حاشیه شهر مشهد، ساخت مدرسه علمیه، حضور هیئت های مذهبی، فعالیت مساجد و پایگاه های بسیج و نیز توجه به رفاه مردم این مناطق را مهم ارزیابی و تصریح کردند: رفع کاستی ها، مشکلات و خطرهای این منطقه بسیار مهم است.

معظم له به اقدام خود در ساخت مدرسه علمیه، مسجد، کتابخانه و... در حاشیه شهر مشهد اشاره کردند و گفتند: هر کجا حضور پررنگ داشته باشیم، دشمن در آنجا نفوذ نخواهد کرد و هر کجا این امر ضعیف باشد، آنان امیدوار خواهند بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به همت والای مسئولان در این مناطق، خاطر نشان کردند: حل مشکلات حواشی شهرها از نظر فرهنگی، دینی، امنیت، رفاهی، بهداشتی و... با همت مسئولان انجام می شود و باید فعالیت های انجام شده در حاشیه شهر مشهد برای دیگر شهرها اطلاع رسانی شود.

برپایه این گزارش، در این مراسم حضرت آیت الله مکارم شیرازی از یکی از پروژه های این منطقه رونمایی کردند. مرمت مدارس علمیه با مبلغ ده میلیارد ریال، ساخت سه مدرسه علمیه، استقرار ۵۰ مبلغ و... از جمله فعالیت های انجام شده در حوزه دین در حاشیه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha