یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کودکان نماز جماعت

حوزه/ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان فارس از اقامه نماز جماعت در یک هزار و ۴۷۰ آموزشگاه این استان با حضور طلاب و روحانیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام یوسف متوسلیان، امروز در همایش ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قطب ۳ کشوری، در سالن جلسات خانه معلم خرم آباد، با اشاره به این که طلاب و روحانیون استان فارس علاوه بر اقامه نماز جماعت در جمع دانش آموزان، پاسخگوی سئوالات و شبهات آنان نیز هستند، گفت: استان فارس با دارا بودن ۶۰ مدرسه علمیه، همکاری های مطلوب و اثر بخشی با آموزش و پرورش دارد و در این راستا اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

وی با اشاره به این که طلاب ورحانیون استان فارس با شرکت در اردوهای جهادی، علاوه بر اجرای طرح های عمرانی در مناطق محروم، در اجرای برنامه های دینی، فرهنگی و معرفتی نیز در این مناطق منشاء اثرات پر خیر و برکتی بوده اند، افزود: حوزه علمیه استان فارس به ازای هر ۲۰ دانش آموز، زمینه حضور یک مبلغ را در بین دانش آموزان فراهم کرده است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان فارس با بیان این که قریب به ۴۷ مبلغ بصورت مستمر به میزان ۵ تا ۷ ساعت در روز، برنامه های تبلیغی خود را در مدارس استان اجرا می کنند، خاطرنشان کرد: نماز جماعت در  هزار و ۴۷۰ مدرسه استان فارس با حضور مبلغان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در استان فارس یکی از مدارس پسرانه متوسطه امین با آمار بالای متقاضیان ثبت نام مواجه بود که برای تعدیل در ثبت نام این مدرسه، برگزاری آزمون ورودی در دستور کار قرار گرفت که این امر نشان دهنده اثرگذاری مبلغان در تربیت دینی دانش آموزان و استقبال والدین از این مهم است.

حجت الاسلام متوسلیان با بیان این که حوزه علمیه استان فارس با همکاری آموزش و پرورش طرح های روشنا، بینات، امین و....را در مدارس و اماکن تبلیغی به خوبی اجرا کرده است، گفت: برای اجرای مطلوب تر برنامه های کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش، باید تعاملات تقویت شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha