شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
بصیرت

حوزه / معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت:بصیرت افزایی، معرفت افزایی و خود کنترلی باید در راس برنامه های تربیتی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛ فیضی دهکردی، عصر امروز در همایش ستاد همکاری های حوزه  و آموزش و پرورش استان های قطب ۳ کشوری، در خرم آباد،  با بیان اینکه با ارتقاء بصیرت دینی و سیاسی دانش آموزان می توان بخشی از آسیب های اجتماعی در جامعه را کنترل کرد افزود:مبلغان و مربیان پرورشی نیاز است از ابتدای سال برنامه های خود را برای بالا بردن معرفت دینی تنظیم نمایند تا به خروجی مطلوب تبلیغ منجر شود.

وی با اشاره به این که نگاه معلمان و مدیران در مدارس باید متمرکز بر اهداف تربیتی باشد تصریح کرد:برای تربیت دینی دانش آموزان و تعمیق باورهای اعتقادی در بین آنها  نیازمند همت بیش از پیش مبلغان هستیم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، برگزاری گفتمان های دینی ،دوره های آشنایی با فرقه های نوظهور و همچنین فعالیت مبلغان در مدارس امین را از جمله مهمترین برنامه های این معاونت در طول سال برشمرد.

برگزاری کارگاه های بنیان حکومت اسلامی

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کهکیلویه و بویر احمد هم در این همایش از برگزاری کارگاه های بنیان حکومت اسلامی و ولایت فقیه در ۷۸ مدرسه این استان خبر داد.

ملک حسینی نیز گفت: با همکاری مطلوب مبلغان و مربیان پرورشی در مدارس این استان نیز گفتمانهای دینی با محوریت نماز ،حجاب و عفاف و مهدویت برای مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس دخترانه و پسرانه این استان برگزار شده است.

وی با بیان این که دبیرخانه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان کهکیلویه و بویر احمد تشکیل شده است، تصریح کرد: تلفیق برنامه های تربیتی آموزشی با محوریت تهذیب باید در راس برنامه های این کمیته قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha