شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی

حوزه/ در مرجعیت علمی باید همه تشنگان معارف الهی پاسخی جامع و کامل را از مرکزی دینی و حوزوی جامعه المصطفی دریافت نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین قنبری، در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی، ضمن تقدیر از تلاشگران کاروان بزرگ المصطفی، تصریح کرد: به شعار مراسم سال جدید تحصیلی المصطفی اشاره نمود و اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی آموزش، با رویکرد مرجعیت علمی المصطفی، نشان دهنده مسئولیت های سنگین بخش های مختلف از جمله بخش آموزشی است.

معاون آموزش جامعه المصطفی مراجعه جهانی به منابع علمی و دینی و معرفتی تولید شده توسط این نهاد را نشان مرجعیت علمی برشمرد و خاطرنشان کرد: مرجعیت علمی، نیازمند اقدامات و اقتضائاتی است که توسعه کمی و کیفی فعالیت های آموزشی یکی از این راهبردها به شمار می رود.

وی با تاکید بر این که اقدامات بسیاری در حوزه های آموزشی و پژوهشی المصطفی صورت گرفته است، اظهار داشت: در مرجعیت علمی باید همه تشنگان معارف الهی  پاسخی جامع و کامل را از مرکزی دینی و حوزوی جامعه المصطفی دریافت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری با اشاره به این که جامعه المصطفی در افق 1414 خود به دنبال دستیابی به مرجعیت علمی جهانی در حوزه معارف دینی و الهی است، ابراز داشت: یکی از قطعات پازل بزرگ مرجعیت علمی به وسیله طلاب و دانش آموختگان المصطفی در حال شکل گیری است.

وی توسعه آموزشی و باز تعریف رشته ها و باز مهندسی آموزشی را بسیار مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: المصطفی قریب به 300 رشته و گرایش در حوزه های دانشی مختلف راه اندازی و ارائه نموده است.

معاون آموزش جامعه المصطفی  طرح تحول قرآنی را یکی از مهمترین اقدامات المصطفی در حرکت به سمت مرجعیت علمی عنوان کرد و یادآور شد: امروز نخستین طرح تحول قرآنی در دوره های تمهیدیه، ابلاغ شده که در سال جدید اجرایی خواهد شد، این اقدام به صورت همه جانبه در فرآیند آموزشی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی در پایان فعالیت دانشگاه مجازی  المصطفی، موسسه الحکمه و نیز توسعه زبان فارسی را گامی موثر در حرکت مرجعیت علمی المصطفی دانست و تصریح کرد: زبان و ادبیات فارسی باید به عنوان زبان اسلام مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha