جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی

حوزه/ رئیس دانشگاه مجازی المصطفی از فعالیت و تحصیل ۷ هزار دانشجو از ۷۴ کشور جهان در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی امروز در نشستی خبری با أصحاب رسانه استان قم با ذکر این مطلب که در حال حاضر، هفت هزار نفر در حال تحصیل در دانشگاه مجازی المصطفی می باشند، گفت: بر اساس طرح از پیش تعیین شده، مقرر شده است که تا سال 1404 ، یکصد هزار نفر در این مرکز به تحصیل مشغول شوند.

وی افزود: این دانشگاه که دارای 10 سال سابقه فعالیت در عرصه آموزش مجازی را در پرونده دارد، یکی از بخش های جامعه المصطفی بوده و خوشبختانه در حال حاضر جزو پیشروترین مراکز آموزش مجازی در کشور است که ماموریت اصلی آن تعلیم و تربیت علاقهمندان و مشتاقان فرهنگ اسلامی است؛ مبنای آموزش در این مرکز با محوریت قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی، رسالت این دانشگاه را رسالتی بینالمللی و با هدف فراهم سازی شرایط برای تحصیل همه مشتاقان علوم الهی، اسلامی و معارف دینی دانست و گفت: این دانشگاه در این مسیر ملاحظات جنسیتی، سنی، شغلی و حتی مذهبی را نیز مدنظر قرار نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ابراز داشت: در حال حاضر دورههای بلند مدت دانشگاهی در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به 7 زبان عربی، فارسی، انگلیسی، آذری، استامبولی، اردو و فرانسه ارائه شده و انشاالله در آینده نزدیک شاهد آموزش سه زبان ژاپنی، چینی و اسپانیایی که پوشش جمعیتی فراوانی نیز دارند، خواهیم بود.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه های مهم این دانشگاه، آموزش و جهانی سازی زبان و فرهنگ فارسی و اسلامی است که در همین راستا از 74 کشور مخاطبانی داریم که زبان فارسی را از طریق دانشگاه مجازی فرا میگیرند که در این میان، مردمی از کشورهایی چون چین که فاصله زبانی بسیاری با ما دارند نیز به چشم می خورند.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی گفت: با توجه به آموزش راه دور از سوی این دانشگاه، باید گفت که این آموزش به خوبی از راه دور با امکانات و تجهیزاتی که وجود دارد با تخصص و فرهیختگی همراه است به علاقه مندان منتقل می شود؛ با توجه به اینکه زبان فارسی زبان انقلاب اسلامی و انتشار زبان انقلاب است، باید این زبان به فرهنگ های متعدد منتقل شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با ذکر این مطلب که 22 رشته زبان در این دانشگاه ارائه میشود اظهارکرد: مبنای آموزش در این دانشگاه شامل علومی چون فقه اسلامی، زبان و معارف اسلامی، اخلاق اسلامی، علوم قرآنی و مطالعات اسلامی است؛ در کنار این دوره ها، دوره تخصصی کوتاه مدت نیز برگزار می شود؛ اما رویکرد جدید این دانشگاه، افزایش دورههای کوتاه مدت و کاربردی و افزایش آموزش زبان است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از فضای مجازی در مقابل تهدیدات دشمنان گفت: باید از این فضا استفاده کنیم تا بتوانیم فرهنگ اسلام و انقلاب و سبک زندگی دینی را در دنیا نشر دهیم.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی تصریح کرد: در المصطفی دو بخش حضوری و غیر حضوری برای آموزش زبان فارسی و فرهنگ ایرانی و اسلامی وجود دارد که صرف آموزش مدنظر نیست؛ بلکه انتقال فرهنگ ایرانی نیز هدف گذاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: دانشگاه مجازی المصطفی(ص) تنها مجموعهای است که توانسته است زبان فارسی را به شکل مجازی در دنیا معرفی کند که مورد تجلیل مکرر بنیاد سعدی نیز قرار گرفته و انشاالله در آینده ای نزدیک از کتبی که در در دانشگاه مجازی به زبان فارسی تألیف شده، رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha