جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه مجازی المصطفی(ص)

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) پیش ازظهر امروز در این مرکز در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی به تشریح اهداف دانشگاه  مجازی المصطفی پرداخت و ادامه مسیر انبیاء و اولیا و صالحان را هدف اصلی این مرکز آموزشی دانست.

رئیس دانشگاه  مجازی المصطفی اظهارکرد: دانشگاه مجازی یکی از شاخههای نهاد المصطفی(ص) است که توسط دلسوزان مکتب اهل بیت(ع) و قرآن تاسیس شد و هدف آنها نیز انعکاس اسلام ناب به جهان بود؛ سرچشمه حقیقی اسلام ناب رویکرد مکتب اهل بیت(ع) است و نه قرائتهای دیگر؛ تاکید امام و رهبری نیز همواره بر آن بوده است که حوزه باید در مسیر اصلی خود قرار بگیرد.

وی پاکی و اخلاق و عقل گرایی و استکبارستیزی و زیربار ظلم نرفتن از جمله مباحث اصلی است که باید در دستور کار فعالان دینی قرار گیرد زیرا این اهداف از اصلیترین اهداف اسلام است.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) تصریح کرد: امپریالیسم خبری و شبکه ‏های مجازی به طور کامل به سانسور و تحریف و تحریم مکتب ما میپردازند ولی در این شرایط نباید کاری کنیم که خود ما، این مکتب را سانسور و تحریم کنیم؛ در این عرصه باید به گفتمان انقلاب اسلامی و منابع دینی و حمایت از مظلومین ومسلمین توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی  گفت: در دانشگاه مجازی المصطفی(ص) نیازمند توسعه کمی و کیفی هستیم؛ عده و عدد این دانشگاه نسبت به مخاطبان دانشگاه های دیگر کمتر است که باید تلاش شود که مخاطبان این دانشگاه افزایش یابند؛ در این زمینه روش های درستی برای جذب و نگاه داشت این مخاطبان باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: امیدواریم که در روزهای آینده شاهد رونمایی از چند دستاورد ارزشمند در عرصه فناوری اطلاعات باشیم که به بهبود شرایط آموزش مجازی در این دانشگاه کمک خواهد کرد؛ بخش دیگری از کار به میزان دلسوزی و انگیزه و روحیه سلحشوری فعالان این مرکز باز می‏گردد که چقدر میتوانیم برای مکتب اهل بیت(ع) عضو گیری کنیم.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) اظهارکرد: امسال، بنابر توسعه واحدهای آموزش مجازی در داخل کشور است که در این عرصه کلاس ها، دوره ها و زبان ها و همکاران این دانشگاه افزایش خواهند یافت؛ امسال باید در داخل کشور، واحدهای حضوری المصطفی(ص) به بخش آموزش مجازی مجهز شود که آنها بتوانند از این فرصت استفاده کنند تا دروس خود را در فضای مجازی نشر دهند؛ فردا بخش مجازی جامعه مجازی جامع آل البیت(ع) تحویل داده میشود.

وی گفت: مدرسه عالی امام خمینی(ره)، موسسه بنت الهدی و لبنان و عراق و هندوستان و ترکیه و... جزو اولویت‏های توسعه این مرکز است؛ با این تغییرات نقش این دانشگاه از یک واحد صفی خارج شده و به عرصه مدیریت و راهبری واحدهای صفی بپردازد.

وی اظهارکرد: راه اصلی انبیا و اولیای الهی راهی خدایی است که همگان باید به آن نگاهی عمیق داشته باشند؛ با تغییر نام یک واحد اداری ممکن است رویکردهای آن نیز تغییر کند ولی نهاد المصطفی(ص) نهادی حوزوی است که بر همان ستونها و پایه‏ههایی که حوزههای علمیه شکل گرفتهاند ایجاد شده است ولی فعالیت در عرصه بینالمللی اقتضائاتی را با خود دارد ولی روح و حقیقت کار تغییری نمیکند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهارکرد: باید در رویکردها و روشها و راهکارها، خط اصلی حوزههای علمیه که امتداد راه انبیا است را متوجه باشیم وبه آن عمل کنیم؛ هدف از بعثت انبیای الهی ترویج عبودیت و بندگی خدا در عالم بوده است؛ حاکمیت اخلاق و معنویت و عقلگرایی و پرهیز از جهل و تعصبات و خرافه‏ها، همان مسیری است که بندگان باید در آن قدم بگذارند.

وی گفت: نباید هدف اصلی بین هیاهوی زمینیان و امکانات و تجهیزات و اقتضائات فضای مجازی برای مبلغان و فعالان این مرکز فراموش شود؛ هر مطلبی که در این عرصه بارگذاری میشود باید بر اساس انگیزه و هدف و راه و مسیری که باید، همراه باشد.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) تصریح کرد: امپریالیسم خبری و شبکه‏ های مجازی به طور کامل به سانسور و تحریف و تحریم مکتب ما میپردازند ولی در این شرایط نباید کاری کنیم که خود ما، این مکتب را سانسور و تحریم کنیم؛ در این عرصه باید به گفتمان انقلاب اسلامی و منابع دینی و حمایت از مظلومین ومسلمین توجه داشته باشیم.

وی گفت: نباید از این فرصت مهم برای نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) گذشت زیرا موقعیتی که امروزه طلاب وفضلای حوزوی برای نشر معارف دارند آرزو و دعاهای اعصار و قرون و علما و پشینیان از اهل علم و معرفت بوده است. در تعلیم و تربیت که رسالت اصلی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) است، اولویت بر اصل خلوص نیت و تزکیه و عفاف و پاکی و هدف عالی علم است ؛در تعلیم و تربیت دینی شان و منزلت شاگرد و استاد مورد تاکید بوده است به شکل متقابل اساتید نیز وظیفه رشد صحیح شاگردان را به عهده دارند.

در ادامه این مراسم از یکی از فعالان دانشگاه مجازی که در بخش علوم قرآنی فعالیت می کرد تجلیل شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha