پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میرکتولی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسئولان در عمل مقدمات و شرایط ازدواج را برای نسل جوان فراهم نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی میرکتولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) که به عنوان روز ازدواج نامیده شده است، اظهار داشت: گرچه خدای متعال وعده داده که در صورت تقوا پیشه کردن از سوی جوانان ، راه های برون رفت از مشکلات را فراروی آن ها قرار دهد اما به هر حال مسئولان نیز در جامعه اسلامی باید شرایط و بسترهای حل مشکلات به ویژه در رابطه با ازدواج و کار و مسکن جوان ها را فراهم کنند.

وی افزود: در سیره نبوی و روش حکومت داری امیرالمومنین(ع) نیز ما می بینیم که این بزرگواران کاری می کردند که در جامعه فقر وجود نداشته باشد و هر کس بتواند با حداقل درآمد خود و یا کمک های حکومت ، زندگی آبرومندانه ای داشته باشد.

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم همچنین گفت: متاسفانه در حال حاضر یک جوان که پشتوانه خاصی هم نداشته باشد برای دریافت تسهیلات اندکی به منظور سر و سامان گرفتن زندگی اش با مشکل زیادی روبرو می شود و حال آن که می بایست حداقل امکانات برای او به این منظور فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: شعار دادن صرف، مشکلی را حل نمی کند بلکه برای ازدواج جوانان باید در عمل اقدام کرد.

استاد حوزه در ادامه با بیان این که همه مشکلات به مسایل اقتصادی بازنمی گردد، ابراز داشت: جدای از فراهم کردن شرایط ازدواج آسان و به موقع، باید از حیث فکری و فرهنگی و اخلاقی نیز روی زوج های جوان کار کرد تا وضع طوری نشود که بر اساس آمار فعلی، بسیاری از ازدواج ها حتی قبل از یک ساله شدن به طلاق می انجامد.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر در کلان شهرهایی مثل تهران آمار طلاق بسیار بالاست و ما به سرعت به سمت زندگی و تمدن غربی و زندگی تک والدینی پیش می رویم که این مساله به هیچ وجه زیبنده جامعه اسلامی نیست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha