شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نصیر نیک نژاد

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران، از اجرای بیش از ۱۰هزار برنامه فرهنگی-تبلیغی، همزمان با هفته ازدواج در سطح استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد، با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: همزمان با هفته ازدواج، ۱۰هزار و 406 ویژه برنامه فرهنگی-تبلیغی با مشارکت تشکل های مردم نهاد، مساجد، کانون های فرهنگی، تبلیغی، هیئات مذهبی شاخص، مؤسسات و خانه های قرآن ، در سطح استان تهران برگزار می شود.

وی از برگزاری گفتمان دینی و نشست پرسش و پاسخ در ۲۰۰ مرکز آموزشی، دینی به‌ویژه حسینیه های شاخص و مکان استقرار روحانیون مستقر خبر داد و افزود: در هفته ازدواج و با توجه به نامگذاری های در نظر گرفته شده برای روزهای این هفته، 9هزار و 525 جلسه سخنرانی با محورهای تحکیم بنیان خانواده، ترویج سنت نبوی ازدواج، اهمیت و جایگاه خانواده در ادیان مختلف، زمینه های تداوم و استحکام خانواده، ‌تشویق جوانان به ازدواج، پرهیز از تجرد، ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی، بازگویی دیدگاه های مقام معظم رهبری و سیاست های کلی جمعیت، اجراء خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران، از برگزاری مراسم جشن در سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) در 300 مسجد و حسینیه خبر داد و گفت: ‌همچنین برگزاری مراسماتی همراه با مسابقات فرهنگی در مکان استقرار ۱۵۷ روحانی مستقر، از دیگر برنامه های پیش بینی شده هفته ازدواج در استان تهران است.

وی از برپایی کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی ویژه زوج های جوان و نیز جوانان در آستانه ازدواج در یکصد مرکز دینی، مانند مؤسسات و خانه های قرآن، کانون های فرهنگی، تبلیغی خبر داد و گفت: در راستای این طرح و با مشارکت سایر نهادهای فرهنگی، ارائه ۳۰۰ مشاوره خانوادگی از طریق کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه دین، مبلغین، مبلغات و جمعیت بانوان فرهیخته در سطح استان تهران، از دیگر اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی تهران در هفته ازدواج است.

 

حجت‌الاسلام نیک نژاد، افزود: اقداماتی همچون آموزش غیرحضوری از طریق توزیع کتب و نرم افزار بین ۵هزار نفر از مخاطبین، ارسال پیام‌های کوتاه محتوایی به گروه های هدف با استفاده از احادیث معصومین(ع) در هفته ازدواج، چاپ مقالات، کلام ائمه اطهار(ع)، بیانات امام راحل و رهبری معظم و ...، از دیگر برنامه هایی است که اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، در هفته ازدواج نسبت به انجام آن اقدام خواهد کرد.

این مسئول فرهنگی، از شبکه تبلیغی، ائمه جماعات مساجد، مسئولین هیئات مذهبی، مدیران مؤسسات و خانه های قرآن خواست در این هفته، ضمن بیان سیره و روش زندگی فردی و اجتماعی ائمه اطهار(ع) و علمای دین، برای آحاد جامعه،‌ همگان را برای ساختن زندگی موفق و حرکت به سوی کمال و سعادت دعوت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha