پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس صفوی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت قائم(ع) تهران، گفت: یکی از بهترین راه های دولت برای آشنایی با مشکلات مردم و سپس رفع آن ها، ارتباط با علما و روحانیت است، چرا که آنان همواره با مردم در ارتباط هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس صفوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که ویژگی های یک دولت مطلوب در فرمایشات امام خمینی(ره) وجود دارد، اظهار داشت: دولتی را می توان در تراز اسلام و  انقلاب اسلامی دانست که دولتمردان آن معتقد به اسلام و خدمتگذار  ملت باشند.

وی با بیان این که کسی که می خواهد در دولت اسلامی خدمت کند، باید اسلام را باور کرده و عامل به دستوران آن باشد، گفت: اگر بخواهیم اسلامیت دولت ها حفظ شود، یکی از بهترین راه های آن ارتباط دولت و دولتمردان با مراجع عظام، علما و روحانیت است، چرا که آنان کارشناسان دین اسلام هستند و اگر انحرافاتی در کار دولت در خصوص مسائل فرهنگی، اعتقادی و ... ایجاد شده باشد، با دلسوزی و از باب اصلاح، تذکر می دهند و به دولت کمک می کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت قائم(ع) منطقه چیذر تهران، با بیان این که یکی از بهترین راه های دولت برای آشنایی بیشتر با مشکلات جامعه و مردم، بازهم ارتباط با علما و روحانیت است، گفت: روحانیت چون در درون مردم هستند و همه روزه با آنان به صورت چهره به چهره روبرو می شوند، مشکلات جامعه و مردم را خیلی بیشتر از بسیاری افراد درک کرده و می توانند با انتقال آن مشکلات به دولت، مسئولان را برای حل آن مشکلات یاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صفوی در پایان گفت: تابع ولی فقیه بودن از مهمترین مؤلفه هایی است که که یک دولت در تراز انقلاب اسلامی باید به آن توجه کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha