چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام محمود زرین پر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فیلسوف الدوله تهران، گفت: یکی ازسیاست های اساسی ما در مدرسه فیلسوف الدوله، ارتقای علمی طلاب براساس نظام سنتی حوزه هاست و لذا مسئله استاد محوری و نخبه پروری و خروج از سبک و سیاق شبه دانشگاهی در حوزه، حرکت به سمت حوزه سنتی و استاد محوری، ازرئوس اصلی فعالیت های ما به شمار می رود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، حجت الاسلام والمسلمین محمود زرین پر مدیر جدید حوزه علمیه آیت الله حق شناس(ره) (فیلسوف الدوله) تهران، شامگاه جمعه درمراسم افتتاح سال تحصیلی 95-96 این مدرسه، با بیان این که دغدغه متولیان حوزه فیلسوف الدوله، تربیت فقهای مهذب و عالم است، گفت: امام رضا(علیه السلام) در روایتی فرمودند، «درقیامت به شخص عابد که مراقبت درعبادت خود داشته، گفته می شود که به بهشت داخل شود، اما به فقیه عالم - همانند امام خمینی(ره) که ازعلمش، آحاد مردم بهره برده و به برکت مجاهدتش شر دشمنان اسلام از مردم برداشته شد - می گویند ای هادی مستضعفان بایست».

وی ادامه داد: پس به او گفته می شود «هرکسی که ازعلمش آموختی و هرآنکه ازعلمت آموخت و شاگردان آنها را شفاعت کن. پس همراه او، دسته بزرگی ازشاگردان و اساتیدش به بهشت داخل می شوند»؛ و این فرق عابد و فقیه است؛ لذا دغدغه ما در این مدرسه علمیه، پرورش و تربیت چنین فقهایی است که سربازان امام عصر(عج) درسراسر گیتی باشند.         

حجت الاسلام زرین پر با اشاره به موفقیت های مداوم  طلاب مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره)، خاطرنشان کرد: امسال ازمجموع 130 نفر طلبه این مدرسه، بیش از70 درصد، معدل بالای 18 داشته اند؛ همچنین طلاب این مدرسه، مدت 6 سال است درالمپیادهای علمی حوزه علمیه استان تهران رتبه اول و درجشنواره علامه حلی(ره) نیز رتبه های اول و دوم را از آن خود نموده ایم، که این امر ازفضل خداوند منان و همت و تلاش تولیت و مدیریت این مدرسه است.     

استاد حوزه تهران با بیان این که سیاست های کلی و اجرایی حوزه، با دقت بالا تهیه و تدوین شده اند، اظهارداشت: این سیاست ها به نحوی است که هم و غم ما تبدیل مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) به حوزه مطلوب نظر مقام معظم رهبری است و لذا اجرای منویات حضرت آقا همواره مورد تأکید تولیت و متولیان امور این مدرسه می باشد.       

وی با تأکید بر لزوم تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر تحول درنظام آموزشی حوزه های علمیه گفت: یکی ازسیاست های اساسی ما در مدرسه فیلسوف الدوله، ارتقای علمی طلاب براساس نظام سنتی حوزه هاست و لذا مسئله استاد محوری و نخبه پروری و خروج از سبک و سیاق شبه دانشگاهی در حوزه، حرکت به سمت حوزه سنتی و استاد محوری، ازرئوس اصلی فعالیت های ما به شمار می رود.            

مدیر مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) اضافه کرد: براین اساس برای سال آینده تحصیلی مان، 44 استاد تعریف شده که ازاین بین 21 استاد ازمیان طلاب پایه های 4 تا 6 همین مدرسه هستند، چراکه حضورطلبه ها در عرصه های تدریس، رقابت خوب و سازنده علمی ایجاد کرده و بسیار اثرگذارخواهد بود.             

وی ادامه داد: حجج اسلام میرهاشم حسینی، گرامی پور، قیصری، شهروزخواه، نادرعلی، تاکی، کریمی و قاسمی نیز، ازجمله اساتیدی هستند که  روزهای 5 شنبه از قم به این مدرسه علمیه آمده و کارگاه های علمی پرثمری را برگزار می نمایند.    

زرین پر افزود: کارگاه علم صَرف برای طلاب پایه یک حوزه، علم نَحو برای پایه دو، علم نحو و اصول برای پایه سه و کارگاه فقه و اصول برای پایه های 4 و 5 و 6 برگزارشده و علاوه براین، برای طلاب پایه های 1 تا 3، کارگاه های عمومی و ادبیات و همین طور کارگاه اصول برای پایه های 4 تا 6 داریم، تا ان شاء الله شاهد ارتقای علمی روزافزون طلبه های مان باشیم.                   

وی با بیان این که برای ارتقای معنوی و اخلاقی طلاب، ارتقای روحیه بسیجی و جهادی لازم است، تصریح کرد: امروز طلاب آماده رزم نیازداریم و زمان استراحت نیست؛ هرکس هرچه درتوان دارد را بایستی ارائه نماید، لذا بنا داریم این حوزه همان حوزه انقلابی و بیدار مورد تاکید رهبری معظم انقلاب باشد.                 

حجت الاسلام والمسلمین زرین پر درادامه با اشاره به خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش زمان طی نمودن دروس حوزوی، گفت: براین اساس، طرح تقلیل زمان طی کردن دروس حوزه و طی نمودن 6 سال سطح در طول 4 سال را در کمیسیونی مورد بررسی دقیق قرار داده و اجرایی می نمائیم؛ همچنین نیروسازی و نیرو پروری را هم با جدیت دنبال می کنیم.

وی یادآورشد:  در مدرسه علمیه فیلسوف الدوله، حدود 130 طلبه مشفول تحصیل اند که 70 نفر ازآن ها علاوه بر امرتحصیل، در انجام امورات مدرسه، مشارکت و فعالیت مطلوبی داشته و هرکدام بخشی از کار را به عهده گرفته اند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) درپایان، با بیان این که امسال ازمجموع 150 نفرمتقاضی تحصیل در این مدرسه، 51 نفر در دوره آزمایشی وارد و درنهایت 31 نفر درپایه اول پذیرش شدند، گفت: دراین مدرسه، تربیت طلاب مهذب، فقیه، عالم و انقلابی اولویت ما محسوب می شود و لذا از والدین گرامی انتظار داریم تا رسیدن فرزندان شان به سطوح عالی حوزه که البته دوره زمانی حدود 15 سال را می طلبد، همواره حامی و پشیبان آنها و متولیان حوزه باشند.

313/34

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha