جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرکل ورزش استان قم

حوزه/ ایام سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) از ۲۲ تا ۲۸ مردادماه هفته ازدواج نامگذاری و در همین راستا اجرای برنامه های مختلف به دستگاه های استان ابلاغ شده است که نمایشگاه هفته ازدواج در همین بازه زمانی درقم برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم امروز در دیدار با آیت الله فاضل لنکرانی، گفت: به مناسبت هفته ازدواج، از سوی وزارت ورزش و جوانان دستورالعملی به کلیه استان ها از جمله قم ابلاغ شده است که هم اداره کل ورزش و هم دستگاه های اجرایی برنامه های متنوعی را در راستای آسان سازی ازدواج  و فرهنگ سازی لازم در این عرصه انجام دهند و بسته های تشویقی در این امر ارائه دهند.
وی گفت: در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استانداری، استاندار قم نیز بر این امر تاکید داشت و برنامه های متنوعی برای اجرا در استان تصویب شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خاطر نشان ساخت: از جمله برنامه هایی که پیش بینی شده است برپایی نمایشگاه حوزه ازدواج در فرهنگسرای جوان است و این که کلیه دستگاه ها ظرفیت ها و امکانات و زیر ساخت خود را در رابطه با ازدواج اسان به نمایش بگذارند تا بقیه اتحادیه ها بتوانند از آن بهره مند شوند و بسته های تشویقی و تسهیل ازدواج در قالب نمایش ارائه دهند.  
عابدینی افزود: کارگروه ها و کارگاه های زوج های جوان قبل، حین و بعد ازدواج برگزار شده است که اثرات خوبی داشته است و هم چنین تفاهم نامه ای اخیرا با دادگستری منعقد شده تا در زمینه  اموزش زوج های متقاضی و در معرض طلاق کارهای خوبی انجام شود که امیدواریم همه این کارها منجر به کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: بر اساس مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان و طبق سیاست گذاری های مسئولان درقم ،پرداخت تسهیلات ازدواج از بانک ها مشروط به گذراندن دوره های آموزشی پیش از ازدواج است.
عابدی عنوان کرد: خوشبختانه طبق اقدامات به عمل آمده بانک های عامل دراستان قم همکاری های لازم را در این زمینه انجام داده اند و این امر باعث حضور زوج ها در دوره های آموزشی شده است که به صورت 6 ساعت از سوی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل در حال برگزاری است.
وی با طرح این مطلب که مجمع خیرین ازدواج در قم تشکیل شده و در حال حاضر نیز فعال است افزود: سال گذشته بعد از برگزاری نشست های متعدد کارشناسی با متولیان این امر و با انتخاب هیات موسس این مجمع تشکیل شد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: ایام سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) از 22 تا 28 مردادماه هفته ازدواج نامگذاری و در همین راستا، اجرای برنامه های مختلف به دستگاه های استان ابلاغ شده است که نمایشگاه هفته ازدواج در همین بازه زمانی درقم برپا می‌شود.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha