جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولوی عبدالباری صالحی

حوزه/ مدیر مدرسه مظهر التوحید تایباد گفت: امروز دولتی داعیه اداره حج و خادم الحرمینی را دارد که حتی نمی تواند از عهده تامین امنیت حججاج بی گناه بر آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مولوی عبدالباری صالحی، مدیر مدرسه مظهر التوحید تایباد، در حاشیه دیدار مدیران و مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت خراسان رضوی با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان، غم انگیز ترین حادثه تاریخ در رابطه با حجاج بیت الله الحرام را حادثه منا خواند و جنایات آل سعود در کشورهای اسلامی را نشان از سوء تدبیر این رژیم در معادلات جهانی دانست و تاکید کرد: امروز دولتی داعیه خادم الحرمینی را دارد که حتی نمی تواند از عهده تامین امنیت چند هزار حاجی بی گناه بر آید.

وی با اشاره به اینکه حادثه منا تنها یک اتفاق نبوده و می بایست پشت پرده این فاجعه را مشاهده کرد، افزود: چرا باید جنازه حجاج بی گناهی که تنها برای زیارت خانه خدا رفته بودند، به کشورهای شان برگردد.

مدیر مدرسه مظهر التوحید تایباد ادامه داد: دولت سعودی تاکنون در پذیرش این مسئولیت تعلل کرده و به همین علت ما نپذیرفتن مسئولیت از سوی دولت سعودی و پرداخت نکردن دیه قربانیان را محکوم می کنیم.

مولوی صالحی یادآور شد: حادثه سال گذشته سال های سال در ذهن مردم خواهد ماند و دولت سعودی موظف و مکلف است از بازماندگان و دولت های متبوعشان عذر خواهی کرده و خسارات وارده را جبران کند.

وی با بیان اینکه کنگره عظیم حج باید توسط همه کشورهای مسلمان برنامه ریزی و اداره شود، تصریح کرد: فاجعه منا نشان داد عربستان به تنهایی نمی تواند مسائل حج را راهبری کند و از این کار عاجز است.

آل سعود فتنه انگیزی نکند

مدیر مدرسه مظهر التوحید تایباد با اشاره به جنایات متعدد آل سعود در کشورهای اسلامی با بودجه ملت خود و قرار گرفتن در کنار صهیونیست ها، تاکید کرد: آل سعود باید هر چه زودتر به خود آید و دست از فتنه انگیزی ها بردارد.

براساس اعلام روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی، وی در پایان با بیان این که اهل سنت ایران در همه صحنه ها در کنار برادران شیعه خود بوده اند، اظهار داشت: اهل سنت ایران هیچ گاه دست در دست بیگانه نخواهد گذاشت و کشور خود را رها نخواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha