دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عاملي

حوزه/ مدير حوزه علميه خراسان تاكيد كرد: امروز ايدئولوژي جهاني بودن دين اسلام و گفتمان انقلاب محقق شده و فراگیرتر شدن اين امر از طريق تربیت و تجهيز نرم افزاري طلبه انقلابی محقق خواهد شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيد مصباح عاملي، در ديدار طلاب مدرسه علميه نورالصادق(ع) با اشاره به اين مطلب كه اگر زبان عربي را نياموزيم نمي توانيم با خانواده خود يعني جامعه اسلامي سخن بگوييم، تاكيد كرد: امروز ايدئولوژي جهاني بودن دين اسلام و گفتمان انقلاب محقق شده كه فراگیرتر شدن اين امر از طريق تربیت و تجهيز نرم افزاري طلبه انقلابی محقق خواهد شد.

وي با اشاره به آيه نخست سوره قلم «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ»، درباره اهميت تعليم و تعلم گفت: در اين آيه به خلقت و مبدا اشاره شده و بيان شده كه محور خواندن علم و دانش بايد باشد تا انسان را به فطرت برگرداند و در مسير تربيت خود قرار داده و مربي اش خداوند متعال باشد.

مدير حوزه علميه خراسان به رسالت رسول خدا(ص) اشاره و اظهار كرد: اداره دنيا با علم جهت دار بايد باشد و ابزاري مانند مسلسل و زور و حركت هاي نظامي نمي تواند سرنوشت بشر را تعيين كند.

حجت الاسلام و المسلمين عاملي، حضور پررنگ جوانان با استعداد، خوش استعداد و خوش سليقه كه از ميان راه هاي مختلف، حوزه علميه را انتخاب كرده اند، ارزشمند خواند و ابراز كرد: حوزه علميه اتلاف وقت و روزمرگي ندارد و با استفاده مناسب از فرصت ها، انسان ماندگار و جاودان مي شود.

 عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان با اشاره به اين مطلب كه انسان به گونه اي است كه جاودانگي را دوست دارد حتي اگر هزار سال عمر كند، يادآور شد: طلاب علوم ديني هدفي را انتخاب كردند كه جاوانه است كه اين امر موجب ماندگاري انسان  مي شود.

نسیم تحول انقلابی در خراسان می وزد

 حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه با بيان اين كه كارهاي خوبي در حوزه خراسان برنامه ريزي و شروع شده است گفت: برنامه ريزي هاي حوزه خراسان با كاركارشناسي انجام شده و با تصويب شوراي عالي ابلاغ مي شود و انتظار داريم كه دست كم به زودي نسيم تحول انقلابي در خراسان بوزد.

وي با بيان اين كه مركز مديريت حوزه علميه خراسان از ابتكارهاي مدارس استقبال مي كند، ابراز كرد: از برنامه هاي تكميلي، پيشنهادي و... استقال مي كنيم و اميدواريم كه محصول آن برنامه اي فراگير باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha