جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اختری

حوزه/بر اساس هیچ کنوانسیون حقوقی، دولت ها حق سلب تابعیت مردم خود را با بهانه واهی ندارند؛ اما متاسفانه سازمان ملل، دیده بان های حقوق بشر شورای امنیت و نهادهای بین المللی چشم خود را در مقابل جنایت علیه مردم بحرین بسته اند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین اختری پیش از ظهر امروز در تجمع عظیم طلاب حوزه علمیه قم در محکومیت جنایات آل خلیفه و حمایت از  آیت الله شیخ عیسی قاسم  ومردم مظلوم بحرین گفت: مسئله بحرین تنها برای این کشور نیست، بلکه مسئله جهان اسلام است  و مسلمانان باید از این مردم حمایت کنند.

وی افزودند: مردم بحرین با شعار هر نفر یک رای، تنها به دنبال احقاق حقوق اولیه خود؛ یعنی حق شهروندی و حق رای هستند، ولی این خواسته به حق با جنایات هولناکی علیه آنها پاسخ داده شد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مردم بحرین از روز اول تاکنون همیشه پایداری و استقامت خود را به شکلی آرام و مسالمت آمیز انجام دادند، آنها هیچگونه حرکت خشنی از خود نشان نداند، ولی متاسفانه آل خلیفه و آل سعود و اربابان آنها با سرکوب مردم تا به حال 160 نفر از مردم بحرین را سرکوب کردند و 100 نفر از آنها سلب تابعیت شدند

وی بیان کرد: رژیم آل خلیفه برای سرکوب مردم به قرآن و حسینه ها هم رحم نمی کنند و مردم این کشور را در حالت وحقیانه ای اذیت می کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با غیر مشروح خواندن سلب تابعیت از مردم بحرین گفت: بر اساس هیچ کنوانسیون حقوقی، دولت ها حق سلب تابعیت مردم خود را با بهانه واهی ندارند؛ ولی آنها بر خلاف تمامی موازین حقوقی در دنیا کار خود را پیش می برند و متاسفانه دنیا نیز کار آنها را نادیده می گیرد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص شیخ عسیی قاسم فرمودند؛ حرکت مسالمت آمیز ایشان به حدی بود که حتی دولت بحرین باید از ایشان به خاطر آرام نگه داشتن اوضاع در کشور تقدیر کند، ولی آنها متاسفانه ایشان را سلب تابعیت کردند و حتی در معرض محاکمه نیز قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: تمام این برخوردها در واقع با مکتب اهل بیت(ع) است؛ ولی مراجع و حوزه های علمیه خوشبختانه با حمایت خود چراغ را روشن نگه داشتند و این اجتماع نیز حمایتی دیگر از این عالم نستوه است.

وی ادامه داد: مردم بحرین، مردمی باغیرت هستند که به رغم مشکلات دست از حمایت برنداشتند آنها در همین روز ها که خبر محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم شنیده می شد در اطراف خانه ایشان تجمع کردند و حمایت خود را از ایشان نشان دادند.

وی تصریح کرد: این استقامت همان استقامت مکتب اهل بیت علیهم السلام، یاران امام حسین(ع) استقامت هیهات منا الذله است که خداوند نیز وعده پیروزی و سعادت را به این مردم داده است؛ امروز مردم بحرین حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم را وظیفه شرعی و دینی خود می دانند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفتند: از مجامع اسلامی، متفکران و سیاستمداران و دولت های اسلامی درخواست می کنیم  تا با حمایت از مردم بحرین به استیفای حقوق طبیعی مردم بپردازند.

وی گفت: در این زمینه مراجع حقوقی و قانونی دیپلماسی، دولت و وزارت خارجه قوه قضائیه و حوزه های علمیه وظیفه دارند تا این مطالبات به حق را از سازمان های بین المللی درخواست کنند؛ متاسفانه سازمان ملل، دیده بان های حقوق بشر شورای امنیت و نهادهای بین المللی چشم خود را در مقابل این همه جنایت بسته است.

حجت الاسلام  والمسلمین اختری تصریح کرد: آل سعود 5 سال است بحرین را اشغال کرده و جواب مسالمت آمیز مردم را با خون می دهد؛ ولی دنیا باز هم ساکت است؛ باید کاری کنیم تا اقدامات آل خلیفه را پشیمان کنیم.

وی با ذکر این مطلب که گروه های تکفیری با حمایت کشورهای غربی و کشورهای به ناحق اسلامی ایجاد شده اند گفت: آنها مولد جریان های خطرناکی در جهان اسلام هستند و هر جنایتی را با حمایت کشورهای غربی و همدستان آنها در  منطقه انجام می دهند؛ این جنایات به حدی رسیده که حتی رئیس الازهر نیز آنها را غیر مسلمان می خواند، زیرا مشخص است که آنها ساخته انگلیس و آمریکا هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان کرد: در همین قضیه منا عربستان سعودی بی لیاقتی خود را ثابت کرد آنها حتی ضد انسانی بودن خود را نیز به اثبات رساندند؛ زیرا  حاضر نشدند به افراد زنده ای که بر روی زمین بودند کمک نمایند و به همین خاطر نشان دادند چیزی به نام دین در ذات آنها وجود ندارد.

وی در پایان گفت: آل سعود و آل خلیفه به روزگار صدام خواهند افتاد؛ باید همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند، حوزه های علمیه ، علما و دولت و فعالان دینی کاری کنند که مدیریت حج در اختیار مجموعه ای عادل و فهیم قرار گیرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha