جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اختری در هند

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: وهابیت، تکفیری‌ها را به جان مسلمانان انداخته و علمای اسلام باید در برابر جنایات کنونی احساس مسئولیت کنند و جامعه را به وحدت دعوت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در شهر بمبئي با جمعي از ائمه جمعه و جماعات، مبلغین و خطبای ایالت مهاراشترای هند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در سخنراني خود در این نشست، بر اهمیت اقامه عزای امام حسین (ع) تأکید کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید که هم مردم و هم رسولان را مورد بازخواست قرار می‌دهد. بنابراین خدای متعال، برای علما و دانشمندان جایگاهی خاص و مسئولیتی بزرگ قرار داده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: دشمنان اسلام ناب، بسیار هستند؛ از جمله آل ‌سعود که با توطئه‌های خود همراه دست‌بسته سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است. با همراهي خاندان سعودي، بیش از یک سال و نیم است که مردم یمن با بمب‌های آمریکایی و اروپایی کشته می‌شوند و متاسفانه صداي کسي هم بلند نمي‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری افزود: دیدگاه انسانی و عدالت‌محوری دین اسلام و شریعت پیامبر اسلام(ص) با آنچه امروز آنان به عنوان دفاع از حقوق بشر دم می‌زنند و فریاد برمی‌آورند، همخوانی ندارد.

* مواجهه ما با دشمن تنها در جبهه جنگ نیست

وي ادامه داد: مواجهه ما با دشمن، تنها در جبهه جنگ و کودتا نیست؛ یکی از جبهه‌های دیگر فرهنگی است که مقام معظم رهبری بارها به این مسأله اشاره کرده‌اند.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه با مهم شمردن وحدت مسلمانان تصریح كرد: امروز دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین امت اسلامی است. اگر علماي دنیای اسلام وحدت و یکپارچگی را حفظ کنند، امت نیز محکم خواهد شد.

وی ادامه داد: وهابیت، تکفیری‌ها را به جان مسلمانان انداخته و علمای اسلام باید در برابر جنایات کنونی در جوامع اسلامی احساس مسئولیت کنند و جامعه را به وحدت دعوت کنند.

وي اظهار كرد: امروز در نقاط مختلف جهان، خون عده‌ای مسلمان اعم از شیعه و سنی به زمین ریخته می‌شود. هر کس که با تکفیری‌ها مخالفت کند، کشته می‌شود و این فتنه‌ای است تا مسلمانان تضعیف شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha