چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ عبدالله الدقاق

حوزه / حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق گفت: پیام مقام معظم رهبری به مناسبت ایام حج، نقشه راه برای مسلمانان جهان است و در این پیام ایشان نقش آل سعود و موضع گیری آل سعود در برابر صهیونیست ها و آمریکا را نشان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از صدور پیام پرصلابت رهبر معظم انقلاب به مناسبت ایام حج، بسیاری از شخصیت های دینی اعم از شیعه و اهل سنت و گروه های مردمی در سراسر جهان از این پیام استقبال کردند.

کلیدواژه شجره ملعونه در پیام رهبر معظم انقلاب نیز که درباره آل سعود به کار برده بودند، مورد توجه بسیاری از کابران اینترنتی و فعالان اجتماعی قرار گرفت و این عبارت را در فضاهای عمومی و مجازی در قالبهای مختلف هنری بازنشر دادند.

پیام حج رهبری؛ نقشه راه مسلمانان جهان

حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق روحانی سرشناس بحرینی و نماینده رسمی آیت الله شیخ عیسی قاسم در ایران نیز با اشاره به پیام رهبری خطاب به مسلمانان جهان و حجاج بیت الله الحرام و در غیاب زائران ایرانی به خبرگزاری حوزه گفت: پیام مقام معظم رهبری نقشه راه برای مسلمانان جهان است و در این پیام ایشان نقش آل سعود و موضع گیری آل سعود در برابر صهیونیست ها و آمریکا را نشان دادند. و لذا مشاهده می کنید که این پیام سعودی ها و اذناب آنها در منطقه را به دست و پا انداخته و  به یاوه گویی روی آورده اند.

وی در این باره تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این پیام مطرح نمودند که  چگونه آل سعود از آمریکا و صهیونیست ها حمایت کردند و چطور استکبار جهانی آل سعود را در بین مسلمانان گذاشتند تا موجب تفرقه بین مسلمانان شوند و ما باید مفاهیم و گزاره های اصلی در این پیام را سینه به سینه بین مسلمانان و مردم سراسر جهان منتقل و تبیین نماییم.

فلسفه وجودی آل سعود، تفرقه بین مسلمانان است

روحانی بحرینی خاطر نشان کرد: امیدواریم تمام مسلمانان، آل سعود را بشناسند و بفمهند که استکبار جهانی این خانواده ملعون را در میان مسلمان ها برای ایجاد تفرقه و حمایت از اسراییل به وجود آوردند تا مسلمان ها فلسطین اشغال شده را فراموش کنند وامیدواریم  که فراموش نکنند و ملت های مسلمان متحد و پیروز شده و آل سعود نابود شود.

وی با اشاره به عدم حضور زائران ایرانی در مراسم حج امسال گفت: نبود زائران ایرانی در مناسک حج امسال به نفع ملت مسلمان ایران است چون آنجا امنیت نداشتند وممکن بود اتفاق یا حادثه ناگواری برایشان بیفتد.

روحانی بحرینی با اشاره به فاجعه منا که در سال گذشته رخ داد افزود: سال گذشته در فاجعه منا هزاران نفر از زائران ایرانی و دیگر کشورهای مسلمان به شهادت رسیدند که خدا آنها را رحمت کند . در واقع نبود زائران ایرانی در مناسک حج امسال نشان دهنده ضعف مدیریت آل سعود در حج است.

آخرین اخبار از وضعیت شیخ عیسی قاسم

نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم در ایران در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به آخرین اخبار و اطلاعات از شرایط شیخ عیسی قاسم در بحرین گفت: هنوز آیت الله شیخ عیسی قاسم در منزلشان به سر می برند و جوانان و نوجوانان بحرینی در اطراف خانه ایشان از "شیخ" حمایت می کنند.

وی افزود: آل خلیفه هم در شرایط کنونی  متحیر و سرگردان است که چه کنند ، اگر حمله کنند خونریزی می شود و اگر حمله نکنند شیخ عیسی قاسم  پیروز می شود، لذا باید صبر کنیم و از لحاظ اطلاع رسانی، حقوقی، دیپلماتیک و سیاسی از وجود ایشان حمایت کنیم، ان شاء الله نقشه آل خلیفه در این زمینه شکست می خورد و ملت بحرین پیروز می شوند.

گفت و گو: وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha