جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ محسن العصفور

حوزه/ در تازه ترین اقدام محسن العصفور برای ضربه زدن به شیعیان این روزها روزنامه های محلی بحرین اعلام کرده اند که رئیس اوقاف دستور داده نام ۱۵ مسجد از مساجد بحرین تغییر کند و تمام آنها به نام شیخ خلف آل عصفور نامگذاری شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محسن العصفور از روحانیون شیعه بحرین و رئیس اداره اوقاف شیعیان این کشور است که به موضع گیری های خود در حمایت از آل خلیفه و سرسپردگی به این خانواده شهرت دارد و در میان علمای بحرین و قم و نجف جایی ندارد.

وی در تازه ترین اقدام خود در ضربه زدن به شیعیان بحرین تصمیم گرفته نام 15 مسجد از مساجد بحرین را تغییر دهد، و همین تصمیم او باعث شده علامت های سؤال فراوانی در مورد چرایی این تصمیم و زمان بندی آن در اذهان شکل بگیرد. پایگاه بحرینی منامه پست در تحلیل این اقدام عصفور چنین می نویسد:

محسن العصفور نام شخصی است که عمامه بر سر دارد و نام خانواده ای بزرگ و ریشه دار در بحرین را یدک می کشد و این روزها تلاش می کند تاریخ کهن خانواده خود را با اقدامات پَست خود در خوش خدمتی به خاندان غاصب آل خلیفه خراب کند.

برخی منابع آگاه می گویند شیخ احمد بن خلف آل عصفور در اولین روزی که نام شیخ محسن به عنوان رئیس اوقاف شیعیان اعلام شد به ملاقات ملک حمد رفت و به او گفت ما از انتخاب محسن به این منصب ناراحتیم و از شما خواهش می کنیم که وی را از این مقام کنار بگذارید و فرد شایسته تری را به جای او انتخاب کنید و پادشاه هم طبق عادت خود از این پیشنهاد استقبال می کند و قول همکاری می دهد اما بنا به ذات دروغگوی خود اقدامی انجام نداد و او را عوض نکرد.

مصیبت شیخ احمد العصفور در نصب محسن العصفور به این خاطر بود که می دانست ریاست محسن بر اوقاف جعفری مشکلاتی برای خاندان آل عصفور و شیعیان ایجاد خواهد کرد و همین طور نیز شد.

در تازه ترین اقدام محسن العصفور در ضربه زدن به شیعیان این روزها روزنامه های محلی بحرین اعلام کرده اند که رئیس اوقاف دستور داده نام 15 مسجد از مساجد بحرین تغییر کند و تمام آنها به نام شیخ خلف آل عصفور نامگذاری شود و دلیل او هم این است که این مساجد بنا به تاریخ نوشته شده توسط شیخ ابراهیم بن ناصر آل مبارک به دست شیخ خلف تاسیس شده است و برخی از این مساجد عبارتند از: مسجد بوری، دمستان، راس رمان، حسینیه عرّیض و اینها مساجد و حسینیه هایی است که ارتباطی عمیق و طولانی با علما و امنای خود دارد و اکنون محسن العصفور می خواهد با یک دست خط، هویت این مساجد را تغییر دهد.

مشکل دیگر این است که شیخ محسن العصفور در میان حوزویان کاملا منزوی است و در میان علمای بزرگ بحرین و مراجع نجف و قم جایگاهی ندارد و این امر، مقام ادعایی او را مخدوش می سازد. مشکل مورد نظر ما یک مشکل شخصی نیست، بلکه تاثیراتی است که بر شیعیان دارد؛ چراکه محسن العصفور تلاش می کند از قدرت خود برای جبران نقایص خود استفاده کند و در این راستا به عنوان مثال کتاب های خود را به صورت فاخر و با هزینه اوقاف شیعیان چاپ و منتشر می کند و مساجد را ملزم می کند این کتاب ها را تهیه کنند.

مشکلات شیخ عصفور تمامی ندارد، چون دستور داده تمام خطبا در اوقاف ثبت نام کنند و آنها را ملزم کرده صحبت های سیاسی نکنند و هرکس نیز از ثبت نام خودداری کند محاکمه می شود.

محسن العصفور به کجا می رود؟ سؤالی است که این روزها شیعیان زمزمه می کنند؛ شیعیانی که از بی عدالتی و ظلم نظام حاکم رنج می برند و محسن العصفور هم به جای حمایت از شیعیان سرسپردگی خود به نظام آل خلیفه را حفظ و تقویت می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha