یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 سید مرتضی سندی

حوزه/ عالم بحرینی بر لزوم توجه سایر مسلمانان به فریاد هیهات من الذله و هل من ناصر مردم بحرین دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی سندی  امروز پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس گفت: بحرین جزیره کوچکی است ولی مردان بسیار بزرگی در خود پرورش داده است؛ جزیره ای که مردم آن بدون جنگ و خونریزی اسلام آوردند و در این مسیر باقی ماندند.

وی افزود: این مردم تابع مذهب اهل بیت(ع) هستند و علمای بزرگی از مذهب اهل بیت(ع) از میان مردم بحرین برخواستند؛ علامه شیخ عصفور بحرانی و سید هاشم بحرانی و شیخ میثم بحرانی و شیخ سلیمان ماخوذی بحرانی و.... از جمله این علما هستند که از این خاک برخواستند.

این عالم بحرینی گفت: امروز بحرین در مقابل هجومی ویرانگر علیه مذهب اهل بیت(ع) و علما و مناسک مذهبی و حسینی(ع)مقاومت می کند؛ از زمان انقلاب بحرین در 5 و نیم سال  پیش مردم مقاوم بحرین بالاترین مظاهر صبر و انتظار و مقاومت را با تمام مشکلات و دردها و رنج ها به ثبت رساندند.

وی اظهارکرد: علی رغم اشغال بحرین توسط ارتش های بینگانه برای شکست اراده مردم بحرین، این مردم به خدا توکل کرده و در مقابل این هجوم علی رغم میزان و تعداد اندک، مقاومت می کنند؛ امروز بزرگترین شخصیت دینی بحرین مورد سوقصد قرار گرفته است و متاسفانه تابعیت این شخصیت را سلب کرده و ایشان را به بیدادگاه هایی که بر اساس هوی و هوس سیاسی رای صادر می کنند، دعوت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سندی تصریح کرد: از زمانی که حکم ظالمانه علیه این شیخ صادر شد، مردم غیور بحرین خانه ایشان را در بر گرفتند تا از ایشان دفاع و حمایت کنند و خود را فدای ایشان کنند؛ به همین سبب بسیاری از مردم بازداشت شدند؛ در همین زمینه 20 شخصیت و عالم دینی بازداشت شدند؛ همچنین 60 نفر از شخصیت های دینی و علمی به دادگاه فراخوانده شدند.

وی گفت: آنها به دنبال از بین بردن مذهب اهل بیت(ع) هستند؛ آنها ابتدا به دنبال از بین بردن علما و ممنوعیت خمس و اقامه نماز جمعه هستند و بعد به دنبال اجرای نقشه های خود هستند؛ مردم بحرین اندک هستند ولی توکل بسیاری به خداوند متعال دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سندی اظهارکرد: این مردم در حالی که بدون یار و یاور باقی مانده اند ولی امروز در برابر طرح و نقشه استکبار در جهان مقاومت می کنند؛ مردم بحرین از خرد و کلان بیان می کنند که آیا کسی هست که ما را یاری کند؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha