جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه در دیدار جمعی از فضلای بحرینی گفت: آیت الله عیسی قاسم، نه تنها در بحرین، بلکه در منطقه، نماد مقاومت و پایداری است و اکنون مردم بحرین در صف اول مقاومت قرار دارند و لذا وظیفه ماست که از جنبش مردمی حمایت کنیم و در حد توان تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، جمعی از طلاب و روحانیون بحرینی امروز با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام عبدالله الدقاق نماینده رسمی آیت الله شیخ عیسی قاسم در ایران، حجت الاسلام حسن خجسته عضو ارشد مجلس علمای بحرین و تعداد دیگری از طلاب و فضلای بحرینی حضور داشتند.

حمایت از بحرین را وظیفه خود می دانیم

آیت الله اعرافی در این دیدار ضمن خوشامد به هیئت بحرینی گفت: از طرف خودم و حوزه علمیه و به خاطر تلاش های مبارک و پیگیری هایی که در خصوص تحولات بحرین و حمایت از جناب آیت الله شیخ عیسی قاسم دارید از شما تشکر می کنم. ما هم وظیفه دینی و حوزوی مان می دانیم که از مردم بحرین و جناب "شیخ" حمایت کنیم. امیدوارم این تلاشها و پیگیری ها به نتیجه برسد و مردم بحرین، روی آزادی را به خود ببینند.

مردم بحرین در صف اول مقاومت قرار دارند

رئیس جامعة المصطفی العالمیة پیگیری وضعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را از وظایف مرکز مدیریت حوزه و جامعة المصطفی دانست و خاطر نشان کرد: جناب شیخ عیسی قاسم، نه تنها در بحرین، بلکه در منطقه، نماد مقاومت و پایداری است و اکنون مردم بحرین در صف اول مقاومت قرار دارند و لذا وظیفه ماست که از جنبش مردمی حمایت کنیم و در حد توان تلاش خواهیم کرد.

اقدامات داخلی و بین المللی برای پیگیری وضعیت شیخ قاسم

وی با بیان اینکه به زودی اقدامات مختلفی در عرصه داخلی و بین المللی برای پیگیری قضیه آیت الله شیخ عیسی قاسم انجام خواهد گرفت گفت: آینده مردم بحرین، آینده خوب و روشنی خواهد بود و خداوند شما را پیروز خواهد کرد.

مدیر حوزه های علمیه  با اشاره به نهضت عظیم اسلامی در ایران و برپایی تظاهرات مردمی و فعالیت های انقلابی در زمان شاه یادآور شد: من قبل از انقلاب وارد حوزه شدم و در تظاهرات شرکت داشتم؛ آن موقع یادم هست که بسیاری از افراد، امید نداشتند که آن اقدامات و تظاهرات به نتیجه برسد، اما امام خمینی(ره) به همه امید می داد و همگان دیدند که مقاومت مردم ایران نتیجه داد و معادلات منطقه ای و بین المللی تغییر کرد؛ امروز هم معتقدیم که سلسله تحولات بحرین، یمن، سوریه و جاهای دیگر به هم مرتبط است و پیروزی از آنِ ماست.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: باید با صف استوار و منطق صحیح، کنار هم قرار بگیریم و خداوند متعال نیز نصرت خود را نصیب همه خواهد کرد.

تشکر فضلای بحرینی از تجمع طلاب و اساتید در فیضیه

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران،‌ گزارشی از آخرین تحولات بحرین ارائه داد و با اشاره به برگزاری تجمع اخیر طلاب حوزه علمیه قم در فیضیه که در حمایت از آیت الله قاسم برگزار شد گفت: این تجمع ، انعکاس بسیار خوبی در سطح رسانه های خارجی داشت ناظران بیرونی، ارزیابی بسیار خوب و موفقی از این تجمع داشتند و ما از حوزه علمیه، اساتید و طلاب به خاطر حمایت از مردم بحرین تشکر می کنیم.

شیخ عیسی قاسم در سلامت کامل و روحیه بالا به سر می برد

یکی دیگر از روحانیون بحرینی حاضر در این نشست نیز در پاسخ به سوال مدیر حوزه های علمیه درباره شرایط جسمی و روحی آیت الله قاسم گفت: طبق آخرین دیدارهایی که بعد از جریان سلب تابعیت با ایشان صورت گرفته، جناب شیخ عیسی قاسم از سلامتی کامل و روحیه بسیار بالایی برخوردار است و مردم بحرین نیز به صورت مستمر با حضور در اطراف منزل شیخ، حمایت خود از ایشان را اعلام کرده اند و آنها بحرینِ بدون شیخ عیسی قاسم را نمی خواهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha