جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ طلاب با سه عنصر و انگیزه پاک می توانند در جهان اسلام صاحب اثر باشند؛ اما اگر هرکدام از این سه عنصر دچار مشکل شد، به هدف عالی خود نخواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(عج) که با حضور مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام باقر(ع)، اظهار داشت: هنگامی که ذهن ما به این مدرسه عالی معطوف می شود، بلافاصله قداست و اساسی که این مجموعه بر تقوا دارد، بر ذهن ما متبادر می گردد.

وی ابراز داشت: این مدرسه عالی با نظارت آیت الله علیدوست و مدیریت حجت الاسلام والمسلمین عصاری، مسیر موفقی را در طول این سال ها طی کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، خاطرنشان ساخت: حضرت در این حدیث فرمودند: «مَن تَعَلَّمَ للّه‏ِِ وعَمِلَ للّه‏ِِ وعَلَّمَ للّه‏ِِ دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما، فقيلَ: تَعَلَّمَ للّه‏ِِ، وعَمِلَ للّه‏ِِ، وعَلَّمَ للّه‏ِِ!/ هر كه براى خدا علم بياموزد و براى خدا [به آن] عمل كند و براى خدا به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمان ها از او به بزرگى ياد شود و گفته شود: براى خدا آموخت، براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد!».

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلاب  با این سه عنصر و انگیزه پاک می توانند در جهان اسلام صاحب اثر باشند؛ اما اگر هرکدام از این سه عنصر دچار مشکل شد، به هدف عالی خود نخواهند رسید.

این استاد حوزه اذعان داشت: طلاب باید دروس را به درستی فرا گرفته تا بتوانند به شبهات روز پاسخ دهند.

*داعش مبانی استنباط ریختن خون شیعه نوشته است

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این مطلب که امروز وظیفه ما طلاب در برابر حرکات تکفیری ها بسیار سنگین است، اظهار داشت: امروز داعش مبانی استنباط و استدلال بر اینکه باید خون شیعه ریخته شود، نوشته است  و گفته اند که باید سر برید و کشت؛ البته استدلال های آنان جهل مرکب است و به راحتی می توان به آن پاسخ داد؛ اما باید علوم را به درست دریافت نموده تا بتوان با آنان مقابله کرد و پاسخگو بود.

وی ابراز داشت: مشکل امروز حوزه ما در قم و کشور آن است که اشخاصی که استعداد خوبی دارند، داده هایشان زیاداست ؛ اما کارورزی مناسب بر روی آن انجام نشده است.

*علوم طلاب باید کاربردی شود

مدیر حوزه علمیه استان قم ادامه داد: همچنین فرآیند کاربرد علوم نیز عملیاتی نشده و این تفکر کسانی که این مراحل را طی کرده اند، اشتباه است که بگویند بر می گردیم و از اول می خوانیم؛ چراکه باید حلقه مفقوده در حوزه علمیه احیاء شود که آن کاربردی شدن علوم است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: یکی از کارهای مهمی که در مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(عج) در حال انجام است، بازیابی داده های طلاب است که بسیار مناسب بوده و بنده از آن مطلعم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: باید در مسیری حرکت کنیم که رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید انتظار داشته و انقلاب و اسلام ناب را درک نماییم.

*عمارگونه برای اسلام و رهبر انقلاب سربازی کنیم

این استاد حوزه در پایان بیان داشت: در این راه باید خرافات را مشاهده کرده؛ توان مبارزه با آن را به دست آورده و عمارگونه برای اسلام، رهبر انقلاب و مراجع عظام سربازی نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha