دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اربعین

حوزه/ مدیرکارگروه روایت گری اربعین از اجرای ۶۷۰ برنامه تبلیغی در ایام الله اربعین در سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین مجتبی نجفی امروز 6مهرماه در گردهمایی راویان اربعین در اداره کل حج و زیارت استان قم با اشاره به موفقیت طرح اعزام مبلغان اربعین گفت: این طرح امروزه در بخش دانش آموزشی و دانشجویی عراق توسعه یافته و به شدت به دنبال توسعه بحث روایت گری هستند که نشان از موفقیت این طرح است.

وی افزود: دورههای آموزشی ویژه راویان برگزار و تجهیزات لازم نیز در نظر گرفته شد؛ این راویان توانستند در سال گذشته و در مراسم اربعین 670 برنامه برای 210 هزار مخاطب اجرا کنند.

مدیرکارگروه روایتگری اربعین گفت: استقبال از برنامهها به حدی بود که تجهیزات این موکبها توان پاسخگویی به سیل مخاطبان را نداشت؛ گروههای عرب زبان نیز فعالیتهای خوبی در سال گذشته انجام دادند.

حجتالاسلام والمسلمین نجفی بیان کرد: سند طرح توسط کارشناسان این حوزه تدوین شد؛ مهمترین هدف این روایت گری گسترش روح عقلانیت در کنار حفظ و ارتقای شور حسینی بود؛ جذب روایان توسط بعثه رهبری انجام شد و مراحل آموزشی نیز به منظور ارتقای توانایی آنها برگزار شد.

وی افزود: امسال کارگروههای فارسی زبان، عربی زبان، ترکی استامبولی و اردو و فرانسه و.... تشکیل شده است و برای مخاطبان کشورهای مختلف فعالیت میکنند؛ جغرافیای این طرح مناطق جنوبی و مناطق مرتبط به اربعین را تشکیل میدهد.

مدیرکارگروه روایتگری اربعین گفت: سال گذشته این برنامه در ایران رونمایی شد و مورد استفاده طلاب قرارگرفت و بسیاری از روحانیون جذب این طرح شدند؛ در این عرصه تولیدات کمیته فرهنگی اربعین و پوستر اربعین و تولیدات کارگروه روایت گری اربعین به زبانهای مختلف انجام شد که امروز رونمایی میشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha