پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی

حوزه/: ما نباید از مواضع خود عقب نشینی کنیم، اما سبب تحریک سایر مذاهب و فرق نیز نباید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی پیش از ظهر امروز در دیدار با ائمه جماعات سادات استان قم که در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به اینکه روحانیت به عنوان سفیر مکتب تشیع نسبت به آنچه در دنیا می گذرد مسئولیت دارد، اظهار داشت: متاسفانه درک و کار تبلیغی ما در محدوده ایران و عراق و کشورهای منطقه است و نسبت به آنچه در دنیا می گذرد، آگاهی نداریم.

وی با طرح این پرسش که آیا مکتب تشیع فقط برای فارس و عرب زبان ها شکل گرفته، گفت: 700 میلیون اسپانیولی زبان در دنیا هستند که باید برای آنها و سایر زبان های عالم نیز خوراک فرهنگی و تبلیغی فراهم کرد.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ادامه بر لزوم توجه به اقدامات سیستماتیک تاکید کرد و ابراز داشت: متاسفانه بسیاری از کارهای ما منظم نیست؛ امیرالمومنین(ع) بر لزوم نظم در امور تاکید کرده اند که این مسئله نشان دهنده تاثیر و پیشرفت امور بر پایه نظم است.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با اشاره به اینکه جهان سوم همواره بر روی موضوع تخصص و تعهد مانور می دهد، اظهار داشت: بنده معتقد هستم "مدیریت" جامع تخصص و تعهد است؛ یکی از مهم ترین عقب افتادگی های جهان سوم به دلیل عدم مدیریت در امور است.

وی با بیان اینکه "مدیریت" موجب پیشرفت مالزی و سنگاپور شد، اظهار داشت: متاسفانه به جهان سوم تلقین شده که شما عرضه ندارید و توانایی انجام دادن کاری را ندارید در حالی که باید «ما می توانیم» را سرلوحه رویکردهای خوب قرار دهیم و از فرصت ها به خوبی بهره ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان اینکه امروز کل جهان دست مبتکران جهان سوم است، ابراز داشت: بیش از  40 درصد کادر پژوهشی «ناسا» را ایرانیان تشکیل می دهند؛ آیا این 40 درصد می توانند به ایران بیایند یا کارشکنی می شود! 

*بی توجهی به دانشمندان در جهان سوم

نماینده آیت الله العظمی سیستانی با اشاره به اینکه در جهان سوم به دانشمندان و نخبگان توجه نمی شود، تصریح کرد: در این کشورها همواره دافعه بیشتر از جاذبه است؛ کشورهای جهان سوم درگیر بروکراسی های اداری طولانی مدت هستند و باعث دلسردی اندیشمندان می شوند، در حالی که امور مختلف در کشورهای پیشرفته با سرعت انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان اینکه کشورهای خارجی به استعدادهای ایران در عرصه های مختلف توجه خاصی دارند، اظهار داشت: مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد(ص) برای بنده نقل کرد که دولت فرانسه از ایشان برای اکران این فیلم در فرانسه دعوت کرده بود.

*لزوم استفاده از ابزارهای ارتباطی در راستای معرفی مکتب

وی بر لزوم استفاده از ابزارهای ارتباطی در راستای تبلیغ مکتب تشیع تاکید کرد و افزود: مجید مجیدی نقل می کرد تاکنون فیلم های زیادی درباره حضرت موسی(ع)، مسیح(ع) و بودا تولید شده، در حالی که تاکنون فقط 2 فیلم درباره حضرت رسول اکرم(ص) ساخته شده است.  

نماینده  آیت الله العظمی سیستانی تصریح کرد: ما متاسفانه بیشتر شاهد درگیری های جنبی هستیم و هرکسی می آید، کار افراد قبلی را طرد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با انتقاد از وجود قانون نانوشته «حذف» در کشور، گفت: اختلاف نظر متفاوت از درگیری است؛ اختلاف نظر همواره وجود دارد، اما همواره باید برای یکدیگر ارزش قائل باشیم.

*لزوم عمل به مبانی مکتب اهلبیت(ع)

نماینده  آیت الله العظمی سیستانی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم عمل به مبانی مکتب تشیع تاکید کرد و گفت: ما که مدعی پیروی از اهلبیت(ع) هستیم و ائمه معصومین(ع) را الگوی خود می دانیم باید در امور مختلف، براساس سیره آن بزرگواران عمل کنیم.     

*لزوم پرهیز تحریک فرق و مذاهب

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی بر لزوم پرهیز از تحریک احساسات فرق و مذاهب تاکید کرد و افزود: ما نباید از مواضع خود عقب نشینی کنیم اما سبب تحریک سایر مذاهب و فرق نیز نباید شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اقدامات برخی گروه ها به اسلام و مکتب تشیع ضربه می زند، ابراز داشت: نباید با تندروی و سایر اقدامات نامناسب زمینه تحریک دیگران را فراهم کرد.  

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha