جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ربانی - رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان اینکه خدمت به محروم‌ترین و مظلوم‌ترین اقشار جامعه، توفیقی الهی است، گفت: زمانی که گزارشی از وضعیت طلاب داده می‌شود، مردم باور نمی‌کنند روحانیون این‌ مقدار محروم و مظلوم‌اند؛ چراکه مردم تمام طلاب را با عده‌ای از روحانیون که در مسئولیتی هستند، مقایسه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در دیدار با آیت الله مومن با بیان اینکه خدمت به محروم‌ترین و مظلوم‌ترین اقشار جامعه، توفیقی الهی است، گفت: زمانی که گزارشی از وضعیت طلاب داده می‌شود، مردم باور نمی‌کنند که روحانیون این‌ مقدار محروم و مظلوم‌اند؛ چراکه مردم تمام طلاب را با عده‌ای از روحانیون که در مسئولیتی هستند، مقایسه می‌کنند.
وی با بیان اینکه خدمت به روحانیون ضرورت بیشتری دارد، عنوان کرد: اگر مردم متدین بمانند، پای این انقلاب می‌ایستند و اگر متدین نباشند نمی‌توان انتظار داشت که نظام عقبه مردمی داشته باشد؛ اگر این عقبه ضربه بخورد، نظام ضربه خواهد خورد.
رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به اینکه روحانیت نقش ویژه‌ای در حفظ و نگهداری ایمان مردم دارد، گفت: علاوه بر ضرورت حفظ نظام، مسئله انتقال مکتب اهل‌بیت(ع) به نسل بعدی نیز ضروری است که نباید از آن غفلت کنیم، تا این کشور مهد ارادتمندان اهل‌بیت(ع) باقی بماند.
وی ابراز داشت: مرکز خدمات تلاش کرده است تا حد توان خود خدمات قابل قبولی را به طلاب و روحانیون ارائه کند؛ ولی هنوز تا حد زندگی مطلوب طلبگی فاصله دارد.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی به برنامه‌های فنی و حرفه‌ای مرکز خدمات ویژه خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مانند خیاطی، قالی‌بافی، مربی احکام و مهدکودک ازجمله دوره‌هایی است که ویژه خانواده‌ها برگزار می‌شود تا علاوه بر یادگیری مهارت‌های زندگی، بتوانند در معیشت خانواده نیز مؤثر باشند.
وی به برنامه‌های تشویقی فرزندان ممتاز طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: این تشویق‌ها آثار و برکات بسیار خوبی به همراه داشته و توانسته به هویت خانواده روحانی کمک کند.
رئیس مرکز خدمات بیان کرد: برخی از فرزندان طلاب در گذشته خجالت می‌کشیدند اعلام کنند فرزند روحانی هستند؛ ولی با برنامه‌هایی که برگزار شده، اکنون افتخار می‌کنند بگویند پدرشان روحانی است.
وی تکریم خانواده روحانیون مرحوم را یکی دیگر از برنامه‌های مرکز خدمات برشمرد و گفت: دلجویی و احوالپرسی‌ها تأثیر بسیاری در روحیه خانواده روحانیون مرحوم که سال‌ها در کنار همسرشان در ترویج فرهنگ دین اسلام تلاش کرده‌اند، داشته است.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات روحانیون آسیب دیده نخاعی را یکی از برنامه‌های مرکز خدمات عنوان کرد و ادامه داد: در برنامه‌ای که سال گذشته برگزار شد، موفق شدیم حدود 20 نفر از روحانیون آسیب دیده ضایعه نخاعی را به مشهد مقدس و زیارت امام رضا(ع) ببریم که تأثیر بسیاری بر روحیه آنها داشته و تلاش داریم این برنامه را همچنان ادامه دهیم.
وی به سفرهای استانی مسئولین مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: در این سفرها، مسئولین مرکز خدمات با حضور در یک استان از تمامی مدارس علمیه آن استان بازدید و با مدیران، اساتید و طلاب دیدار و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند.
رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: در این برنامه از طلاب ممتاز، حافظین قرآن، اساتید و مدیران مدارس تجلیل صورت می‌گیرد که بسیار دلگرم کننده است.
وی بیان کرد: در سفرهای با مشکلات استان‌های مختلف آشنا می‌شویم و یکی از این مشکلات، کمبود روحانی در بسیاری از مناطق کشور بود که این مشکلات را با مراجع عظام تقلید و مسئولین حوزوی در میان گذاشتیم.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه داد: در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی این مشکلات مطرح شد و ایشان به صراحت اعلام کردند که شهریه کسانی که به مناطق مختلف هجرت کنند را دو برابر خواهند کرد و اخیراً در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه نیز این مطلب را بیان کردند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha