پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غلامی

حوزه/ استاد مدرسه علمیه حقانی یک نوع از ارتباط با حضرت حق را ارتباط قولی عنوان کرد و گفت: در ارتباط قولی با خداوند باید به گونه ای عمل که به تحصیل صدمه نزند؛ البته باید به نحوی رفتار کرد که بتوان به اهداف این نوع از ارتباط رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین غلامی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه شروع سال تحصیلی مدرسه علمیه حقانی قم که با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد، اظهار داشت: توجه به خداوند متعال و معصومین(ع) که از آن به عبودیت تعبیر می شود، به ارتباط فعلی و کلامی درست و مداوم با آنان می باشد.

وی ابراز داشت: ارتباط فعلی به انجام وظایف مقرره شرعی حاصل شده و از مصادیق این ارتباط، تحصیل درست و درجه یک می باشد، کم گذاشتن در تحصیل، ارتباط فعلی انسان با خداوند متعال را پایین خواهد آورد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامی تصریح کرد: اگر انسان معنای ارتباط فعلی با خدای متعال را متوجه شود، در تحصیل، کم نخواهد گذاشت و به مراتب عالی خواهد رسید، درارتباط قولی با خداوند نیز باید به گونه ای عمل که به تحصیل صدمه نزند؛ البته باید به نحوی رفتار کرد که بتوان به اهداف این نوع از ارتباط رسید.

این استاد مدرسه علمیه حقانی اظهار داشت: طلاب اگر بناست به جایی برسند و آدم شوند، باید برای انجام درست ارتباط فعلی و قولی برنامه ریزی داشته باشند یادآور شد: انسان به اندازه ارتباط فعلی و قولی با حضرت حق، آدم است و معیار مقدار آدمیت، به اندازه این ارتباطات می باشد.

وی ابراز داشت: یکی از راه های پیشرفت برای طلاب، ارتباط با معصومین(ع) است که انس با روایات، یکی از راه های ارتباط می باشد،خواندن روایات معصومین(ع)، ارتباط فعلی و زیارت و سلام به حضرات معصومین(ع)، ارتباط قولی با این بزرگواران است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامی در پایان تصریح کرد: طلاب باید با برنامه ریزی دقیق در این وادی وارد شوند؛ چراکه بدون برنامه موفق نخواهند شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha