شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تزیین حجره های مدرسه علمیه حقانی به نام و تصویر شهدای شاخص

حوزه/ در مدرسه علمیه حقانی قم ، ۴۶ حجره و چندین مدرس تزین به نام و تصویر شهدای شاخص و عزیز این مدرسه علمیه شده است.

حجت الاسلام محمد امین نبی تبار در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» به توضیحی پیرامون اجرای طرح «جویندگان بلاجویان» در مدرسه علمیه حقانی قم پرداخت و گفت: تهذیب در فضای کلی کشور؛ مخصوصا در میان حوزویان از جایگاه خاصی برخوردار بوده و یکی از راه هایی که برای فعالیت های تهذیبی مثمرثمر است، ارتباط بیشتر با شهدا می باشد.

وی اظهار داشت: مدرسه علمیه حقانی به غیر از اینکه یک مدرسه علمیه است، از جایگاه والایی در میان مردم به خاطر شهدایی همچون بهشتی، ردانی پور، میثمی، اندرزگو، نواب صفوی و ... که در آن تحصیل می کردند، برخوردار می باشد؛ به همین دلیل، طرح «جویندگان بلاجویان» در آن به اجرا در آمده است.

مسئول طرح «جویندگان بلاجویان» ابراز داشت: مدرسه علمیه حقانی سیستم مهندسی ساختمانی خود را حفظ نموده و حجرات شهدایی که در این مدرسه تحصیل کرده اند، مشخص است؛ به همین دلیل بر آن شدیم تا حجرات شهدا را به نام و تصویر آنان تزیین نماییم.

حجت الاسلام نبی تبار ادامه داد: برای اجرای این طرح از حجج اسلام والمسلمین آقا تهرانی، پورمحمدی، سقای بی ریا، سید ابوالحسن نواب صفوی و ... دعوت نموده تا حجرات شهدا را مشخص نمایند.

وی خاطرنشان ساخت: این طرح از آبان ماه سال 1394 آغاز و تا به امروز با نصب یادمان ها به پایان رسیده است.

مسئول طرح «جویندگان بلاجویان» یادآور شد: همچنین از اساتید اخلاق مشهور قم نیز برای نظرخواهی این طرح دعوت به عمل آمد که قریب به اتفاق آقایان نظر مثبت داشته و به تعریف و تمجید پرداختند.

حجت الاسلام نبی تبار در پاسخ به این سوال که چند حجره تزیین به نام و تصویر شهدا شده است، خاطرنشان ساخت: در این مدرسه علمیه 46 حجره  و چندین مدرس وجود دارد که قریب به 26 حجره و مدرس از آن تزین به نام و تصویر شهدای شاخص و عزیز این مدرسه علمیه شده است.

وی تصریح کرد: نام طرح «جویندگان بلاجویان» از شعر معروف «کجایید ای شهیدان خدایی- بلاجویان دشت کربلایید» گرفته شده و در قالب تفحص حجرات شهدا به اجرا در آمده است.

مسئول طرح «جویندگان بلاجویان» بیان داشت: برای تهیه تابلوی تصاویر شهدا از گروهی حرفه ای با مدیریت استاد نجابتی و استاد حسینی استفاده شده که بسیار زیبا و دل نشین انجام شده است.

حجت الاسلام نبی تبار اظهار داشت: همچنین تمام خطوطی که در این تابلوها استفاده شده، دست نویس بوده و خط استاد رضائیان می باشد.

وی ابراز داشت: برای اجرای این طرح در مدرسه حقانی نیز از گروهی مجرب که فعالیت زیباسازی شهر مقدس قم را انجام می دهند، استفاده شده و کار با وزانت بالایی انجام گرفته است.

 

تصاویر/ ورودی حجره های مدرسه حقانی مزین به تصاویر شهدای طلبه

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha