جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دوره تربیت اخلاقی ضیافت ملکوت ویژه طلاب سراسر کشور

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: برای برطرف سازی نگرانی های اخلاقی در حوزه، نیازمند عزم عمومی و حرکت جدی در سطوح ستادی و صفی حوزه های علمیه هستیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی صبح امروز در افتتاحیه دوره اخلاقی «ضیافت ملکوت» که در مدرسه علمیه حقانی قم برگزارشد اظهار داشت: این دوره با تلاش همکاران دفتر امور اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه شروع شده  که از  تلاش های آنان  تقدیر و تشکر می کنیم .

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره، ابراز داشت: ویژگی نظام تعلیم و تربیت حوزه های علمیه، توجه خاص حوزه به مسائل تهذیبی است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: در تمام نظام های آموزشی، توجه به آموزش و پژوهش در رأس قرار دارد؛ اما توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی از ویژگی های خاص حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی تصریح کرد: این مسئله از گذشته با چالش هایی مواجه بوده و در دوران معاصر نیز که دست ما از دامن بسیاری از اساتید اخلاق کوتاه است و هجمه های فرهنگی زیادی نیز وجود دارد، نگرانی ها را بیشتر کرده است.

وی بیان داشت: برای برطرف سازی این نگرانی ها، نیازمند عزم عمومی و حرکت جدی در سطوح ستادی و صفی حوزه های علمیه هستیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه اظهار داشت: حرکت اخلاقی در سطح مدارس یکی از مهمترین مسائل برای رفع این دغدغه هاست و همین مدرسه ای که امروز این طرح را در آن آغاز کرده ایم، با تلاش های زیاد شهید بهشتی و شهید قدوسی به اینجا رسیده است که از ممتازان مباحث اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی در پایان ابراز داشت: مدارس علمیه ما باید اخلاق را مورد توجه قرار داده تا بتوان به این ویژگی خاص حوزه های علمیه دست پیدا کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha