سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به برگزاری اجلاسیه مدیران استانی و معاونین ستادی حوزه علمیه گفت: اجلاسیه مدیران حوزوی گامی ارزشمند در مسیر تحول حوزه می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی با ارائه گزارشی از اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه اظهارداشت:  اجلاسیه معاونین ستادی حوزه با حضور اعضای شورای عالی حوزه های علمیه و دیگر مسئولین ارشد حوزوی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزارشد.

وی افزود: این نشست شامل دو برنامه جدا بود که برنامه اول  در قالب همایش"نقش بسیج روحانیت در تقویت حوزه انقلابی"  با حضور مدیران  و با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی و مدیران عالی حوزه و بسیج  و نمایندگان ولی فقیه سپاه استان ها برگزار گردید.

معاون تهذیب حوزه های علمیه بیان داشت: بعد از ظهر این اجلاسیه  شامل نشست 6 گانه کمیسیون ها بود که در این نشست ها دغدغه های  مرتبط با  حوزه انقلابی  بررسی و نظرات حاضرین بیان شد.

وی ادامه داد:  کمیسیون "شاخص ها و دستاوردهای حوزه انقلابی"  با مسئولیت بنده بود که به شاخص ها و دستاورد های حوزه انقلابی پرداخته و بیش از 40 عنوان ، به عنوان شاخص های حوزه انقلابی در این کمیسیون مطرح شد.

عضو شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون  گفت: تقوای دینی، اخلاقی و سیاسی، بصیرت در ابعاد مختلف اعم از شناخت زمان، موقعیت و شناخت فتنه و اعتقاد دقیق به اسلام سیاسی، اقدام و عمل انقلابی و حوزه انقلابی اقدام به موقع و مناسب، از شاخص های مطرح شده در این کمیسیون بود.

همچنین عمل کردن به وظیفه، حق گویی و خستگی نا پذیری و پایبندی به مکتب امام(ره) به همراه تامین نیاز های نظام اسلامی به عنوان یکی از شاخص ترین موارد مربوط، نقش آفرینی حوزه در اسلامی سازی علوم انسانی از دیگر مواردی بود که مطرح شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش دوم برنامه ها مربوط به "اجلاسیه  مدیران استانی  و معاونین ستادی حوزه علمیه" بود که  با حضور اعضای شورای عالی حوزه های علمیه ، مسئولان نهادهای حوزوی چون دفتر تبلیغات ،مرکز خدمات و  دیگر مسئولین ارشد حوزوی برای  سال سوم برگزار و راهبردهای انقلابی ماندن حوزه براساس مطالبات مقام معظم رهبری، نظامات جامع حوزوی با رویکرد تحولی مبتنی بر حفظ سنت ها، راه کارهای تقویت حوزه های استان ها، برنامه های کلان آینده حوزه و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون تهذیب حوزه های علمیه  افزود: در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی همچنین با تشکیل کمیسیون های تخصصی ده گانه از جمله "تهذیب"، با محوریت "بررسی نظام های جامع"، برنامه های محتوایی و عملیاتی در حوزه های تخصصی با رویکرد تحول در حوزه های علمیه و پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری و در راستای پیاده سازی برنامه ها در فضای حوزه های علمیه و همچنین  پیشرفت و تعالی در عرصه های مختلف، مورد بررسی قرار گرفته و مصوبات کمیسیون ها نیز در اختتامیه اجلاسیه ارائه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha