دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین هادی حسین خانی، در اجلاسیه مدیران استانی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور اخلاق را زیربنای حوزه های علمیه خواند و از اجرای طرح جهاد تربیتی اساتید در طول سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین هادی حسین خانی، عصر امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه در مشهد مقدس، ابراز داشت: معاونت تهذیب در مدارسی فعالیت دارد که تا سقف 129 طلبه داشته که امیدواریم فعالیت معاونین تهذیب در مدارس علمیه با جمعیت کمتر از 50 طلبه نیز امکان پذیر شود.

*ارائه آموزش های تهذیبی و تربیتی به طلاب

وی با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش مدیران به مسائل تربیتی طلاب افزود: ارائه آموزش های تهذیبی و تربیتی به طلاب از جمله تربیت مشاوره و میثاق طلبگی  از جمله برنامه هایی است که هم اکنون توسط این معاونت در حال اجرا می باشد؛ هم چنین برنامه کارگاه های جهاد تربیتی نیز با همین محوریت ادامه خواهد داشت.

*تدوین کتب اخلاقی متناسب با نیاز حوزویان

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به تدوین کتب اخلاقی متناسب با نیاز حوزویان، خاطر نشان کرد:  درحال حاضر متناسب با نیازها محصولات تهذیبی تولید نشده و در خصوص منابعی که برای مباحث تربیتی در اختیار طلاب قرار می گیرد باید نوعی بازنگری صورت بگیرد.

وی با بیان این که مجموعه های نمایشگاهی معاونت تهذیب آثاری از جمله لباس آسمانی برای تلبس طلاب، نماز شب و اقتصاد مقاوتی در سیره علما  را منتشر کرده  است،  گفت: در حال حاضر دوره های ضیافت ملکوت برای تربیت اخلاقی طلاب در استانهای کشور در حال برگزاری است.  

حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی با اشاره به اجرای طرح «میثاق طلبگی» برای متقاضیان ورود به حوزه های سراسر کشور، بیان داشت:  از دیگر برنامه های مهم ما برگزاری دوره های تربیت مشاور است که به طور جدی آن را پیگیری می کنیم.

*برگزاری درس اخلاق در حوزه های استانی

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که درصدد  هستیم تا  برنامه های تربیتی طلاب شتاب بیشتری بگیرد، یادآور شد: تلاش کرده ایم در حوزه علمیه قم حداقل 10 درس اخلاق و در دیگر استان ها نیز با توجه به ظرفیت ها درس اخلاق برگزار شود؛ البته برنامه ریزی های مناسبی در این خصوص صورت گرفته و زمینه های طرح استعداد سنجی نیز فراهم شده است.

وی  در ادامه ارائه گزارش فعالیت های معاونت تهذیب با بیان این که برای خانواده طلاب نیز دوره های معارف اسلامی را در نظر گرفته ایم، ابراز کرد: در  این طرح خانواده های حوزوی آموزش های لازم معارف اسلامی را فرا می گیرند.

وی  اجرای طرح جهاد تربیتی در رده های مختلف چون  مدیران و اساتید را از دیگر برنامه های این معاونت عنوان عنوان و یادآور شد : طرح جهاد تربیتی اساتید نیز در طول سال جاری در استان های مختلف اجرا خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین حسین خانی مسئله مشاوره  را مد نظر قرار داد نیز اشاره کرد و گفت: یکی از نیاز های استانها راه اندازی مراکز مشاوره است که باید به این مهم توجه جدی شود و در این راستا اقداماتی در حال انجام است که برگزاری دوره های مهارت های مشاوره از جمله آن است.

*انتشار نشریه تهذیبی برای طلاب

وی با بیان این که انتشار نشریه تهذیبی برای طلاب از نیاز های جدی است که امید به تحقق آن داریم، افزود:  برنامه ریزی برای احیای سنت های اخلاقی و ارتباط اساتید با طلاب نیز از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار  این معاونت قرار دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha