پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صدیقی

حوزه/ طلاب باید همیشه گوش به فرامین رهبری باشند، مقام معظم رهبری دارای انرژی و ظرفیت و برکت فراوانی دارند و کسی هستند که رهبری حهان اسلام دارند و همواره برای تمامی ابعاد وقت می گزارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در مراسم گرامیداشت آیت الله عزیز الله خوشوقت که در مسجد مدرسه حقانی قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه شخصیتی و معنوی این عالم ابراز داشت: ایشان ویژگی های بسیار زیادی در زمینه معنویت علمیت داشتند و در این راستا شاگردان زیادی را تربیت کردند.

وی در ادامه ابراز داشت: یکی از ویژگی های بارز این عالم، داشتن طینت پاک بود که مهمترین عامل در جهت رسیدن به خداوند متعال می باشد، لذا باید این امر مهم را جدی بگیریم چرا که تنها اعمال و عبادات انسان را به جای نمرساند بلکه باید همراه با طینت باشد و در اینصورت به جایی خواهیم رسید. بنابراین با اینکه شیطان شش هزار سال عبادت خداوند را کرد در آخر خسران دید و باید فهمید کسی  تنها با درس خواندن و عمل کردن به جای نمی رسد .

امام جمعه موقت تهران بیان داشت:  اگر گوهر و جنس وجودی خراب باشد،  عبادت خرابتر و علم او زیان بارتر خواهد بود، همچون عبادت شیطان و علم بلعم باعورا که در روایات و آیات قرآن کریم به آن اشاره شده است.

وی با بیان رسالت طلاب و وظایف روحانیت در جامعه گفت: ما به عنوان مبلغین مکتب اهل بیت علیهم السلام نوکر امام زمان(عج) هستیم و به سبب آن پناه داریم و ایشان ما را قبول کرده، چرا که در خانه امام زمان(عج) هستیم و باید خیلی ترسید که گوهرهای ما پاک باشد.

این خطیب حوزوی با بیان ویژگی های دیگر این عالم جلیل القدر ابراز داشت: ایشان در بیان جلسات خود مروری بر صحیفیه سجادیه داشتند. و همچنین در این مورد نوشته های نیز داشتند که نیاز است طلاب به مطالعه آنها اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در مدارس و حوزه های علمیه دعاهای صحیفه سجادیه در متون درسی قرار بگیرند، چرا که مجموعه معارفی است که اکسیر حیات و زندگی می بخشد و هر کلمه آن نور و خزینه است که راه رسیدن به الله  را زود محقق می سازد و این کتاب نقش و سازندگی بسزایی در زندگی فردی و اجتماعی حتی در عرصه های دیگر جامعه دارد

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در بیان تحمل سختی ها و درک شرایط موجود در جامعه ابراز داشت: الان شرایط را بعضی ها مناسب نمی بینند و گله دارند، اما باید بدانیم که در گذشته علما با روزه استیجاری و..با موقعیت دشوارتر از امروز امرار معاش می کردند و در رسیدن به اهداف خود سختی های زیادی را متحمل شدند که نمونه بارز آن مقام معظم رهبری هستند.

استاد حوزه در ادامه افزود: طلاب باید همیشه گوش به فرامین رهبری باشند، همچون امری که در این چند مدت به آن نظر کرده اند و حوزه انقلابی و طلبه انقلابی را مورد تاکید دارند، مقام معظم رهبری دارای انرژی و ظرفیت و برکت فراوانی دارند و کسی هستند که رهبری حهان اسلام دارند و همواره برای تمامی ابعاد وقت می گزارند.

وی در پایان اظهار داشت:  حوزه های علمیه کانون مقدس زنده پویا و معنوی می باشند که در این مدارس  بندگان صالح و موفق خداوند حضور دارند و داشتند و امروزه ما سر سفره علمایی همچون آیت الله خوشوقت نشسته ایم و طلاب باید بدانند که امروزه فضا برای فعالیت های اعتقادی علمی بسیار آماده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha