جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کاظم صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان این که مخالفت بعضی افراد با حوزه‌های علمیه در برخی موارد ناشی از جهل آنان است، گفت: علمای بزرگ همواره اسوه اخلاق و تقوا بوده و هیچ‌وقت اجازه ندادند ذره‌ای آفت در سیره علمی و اخلاقی ایشان نفوذ کند و برای همین همیشه مورد توجه و اعتماد مردم بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امروز در مراسم آغاز سال‌تحصیلی جدید مدرسه علمیه مجد تهران، در جمع طلاب این مدرسه با بیان این که امروزه حوزه‌های علمیه از یک منظر به دو بخش تقسیم می‌شود، اظهار داشت: یک بخش از حوزه، تولید علم و اجتهاد است، و بخش دوم تبلیغ، توزیع و نشر آن علم می‌باشد.

وی با بیان این که مخالفت بعضی افراد با حوزه‌های علمیه در برخی موارد ناشی از جهل آنان است، عنوان داشت: باید به این نکته توجه داشت که همانا هر علمی، شاید اهل ذکر نباشد، ولی هر اهل ذکری بی‌شک اهل علم نیز می‌باشد. البته در نظر برخی جاهلان اهل ذکر افرادی همچون درویش‌ها و مرتاضانی هستند که سیر و سلوک‌شان با ریاضت‌های غیرشرعی است. اما با مراجعه به آیات قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) معلوم می‌شود که اهل ذکر واقعی و مورد تایید ائمه(ع) چه کسانی هستند.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با تاکید بر اینکه هر اهل علمی باید اهل ذکر باشد، گفت: انسان باید خدا محور باشد و از هرگونه خودمحوری و خودشیفتگی پرهیز کند، تا إن شاءالله رحمت و عنایت خداوند شامل حال او گردد.

وی با اشاره به اینکه همه کارها فقط باید برای خدا باشد، خطاب به طلاب گفت: مواظب باشید هر خدمتی که به مردم انجام می‌دهید بدون چشم داشت و بی منت باشد. و از هرگونه اظهار نظری که القاء طلبکاری از مردم را بکند، اجتناب کنید تا مبادا در دام خودمحوری بیافتید، زیرا این امور قطعاً برای یک طلبه آفت است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با بیان این که مراقبه و تهذیب نفس از ارکان اصلی طلبگی است، تصریح کرد: اگر هدف و حرکت شما در مسیر خدا و فقط برای او باشد، در این صورت خداوند صعود معنوی و مادی شما را تضمین کرده است. پس به خدا اعتماد کنید و یاری کننده دین اسلام باشید و فقط با خدا معامله کنید.

امام جمعه موقت تهران «حسد و تکبر» را دو عامل اصلی سقوط انسان، عنوان کرد و گفت: علمای بزرگ ما همواره اسوه اخلاق و تقوا بوده و هیچ‌وقت اجازه ندادند ذره‌ای آفت در سیره علمی و اخلاقی ایشان نفوذ کند و برای همین همیشه مورد توجه و اعتماد مردم بودند.

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان با بیان اینکه توسل به اهل بیت(ع) از مهم‌ترین شاخصه‌های طلبگی در مسیر رشد و کمال است، اظهار داشت: شما طلاب عزیز باید آن قدر خودساخته و مهذب شده باشید که بتوانید دست مردم را به دست حضرت ولیعصر(عج) برسانید. از این رو رسالت سنگینی بر عهده‌ شماست. پس هم باید خودتان را بسازید و هم جامعه را به کمال معنوی در دنیا و آخرت برسانید.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha