جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر ضرورت توجه توأمان به آموزش و تهذیب طلاب، گفت: منشور ارائه شده توسط مقام معظم رهبری به حوزه های علمیه، بهترین نقشه راه برای ایجاد تحول در حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران در پاسخ به این سئوال، چشم انداز حوزه علمیه استان تهران در 200 سالگی‌اش را چگونه می بینید؟، اظهار داشت: امید آن داریم که با عنایات خداوند متعال، امسال شاهد یک تحول جدی و خوب، در حوزه علمیه استان تهران باشیم.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران، افزود: با اقدامات انجام شده و اقدامات در دست انجام، ان شاءالله در چشم انداز حوزه علمیه تهران، تحول خوبی را خواهیم دید.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در پاسخ به این سؤال که الزامات تحقق چشم انداز همراه با تحول خوب در حوزه علمیه تهران چیست؟، تأکید کرد: اجرای منشوری که مقام معظم رهبری برای حوزه های علمیه دادند، بهترین نقشه راهی است که اگر عمل شود، تحول خوب حوزه‌های علمیه نه فقط در سطح استان تهران، که در کل کشور، تحقق خواهد یافت.

عضو شورای حوزه علمیه استان تهران، در پایان سخنان خود در پاسخ به این سؤال که نظام آموزشی مطلوب در حوزه ای با تحول خوب چه ویژگی هایی دارد؟ گفت: نظام آموزشی مطلوب است که علاوه بر سیستم آموزشی مطلوب، برای ارتقای علمی طلاب در دروس مختلف، مسئله تهذیب و اخلاق هم در آن به صورت جدی دیده شود و از این رو مدیران مدارس باید به هر دو مقوله آموزش علمی و ارتقای سطح اخلاقی و امور تهذیبی طلاب، توجه کنند.

29/313 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha