جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میرکتولی

حوزه/ عضو هیئت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی شک تحول مطلوب در حوزه بدون استفاده از همه ظرفیت ها و بهره گیری از آرا و نظرات مختلف حوزویان محقق نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی میرکتولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با تاکید بر این که تحول در حوزه های علمیه یک ضرورت انکارناپذیر است، اظهار داشت: البته باید فراتر از شعار، زمینه و بستر تحول را فراهم کنیم و مهم تر هم این که از همه ظرفیت ها در مسیر تحول به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: مجموعه مدیریت حوزه باید از فکر و اندیشه و طرح همه حوزویان دغدغه مند و خلاق و اساتید و فضلا استفاده کند تا ما به آن هدف اصلی تحول که مدنظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است دست یابیم و گرنه به صرف شعار دادن چیز خاصی رخ نمی دهد.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم همچنین گفت: بی شک حوزه علمیه موفق حوزه ای است که از همه فعالان عرصه فرهنگی حوزه دعوت کرده و به آن ها فضا و امکانات بدهد تا با تشکیل کمیته ها و کمیسیون های تخصصی در هر عرصه ای زمینه تحقق تحول فراهم شود و البته این مهم نیازمند پیگیری، جدیت و نیز حمایت است.

وی خاطرنشان کرد: به خصوص در مقطع کنونی از آیت الله اعرافی، مدیر جدید حوزه های علمیه انتظار می رود که با نظارت و هدایت درست شرایط تحول در مدارس علمیه را فراهم کند، نه این که حوزه بخواهد خودش در همه امور وارد شود بلکه می بایست یک نظارت ستادی و هدفمند داشته باشد به ویژه در امر تربیت و پرورش طلاب که یک امر کلیدی در حوزه های علمیه به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین میرکتولی بیان داشت: همچنین می بایست از ظرفیت و فکر و اندیشه اساتید محترم به خوبی در این راستا استفاده شود ، ضمن آن که رفع دغدغه های معیشتی طلاب و فضلا به ویژه نخبگان حوزه یکی دیگر از الزامات در مسیر تحول در حوزه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ا IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    ایشان عضومجمع قبلا بوداند