جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تحول در حوزه

حجت الاسلام موسی پور با بیان این که تحول در متون درسی حوزه از ضروریات است، گفت: در بعد آموزشی باید متون درسی حوزه اصلاح، کاربردی و متناسب با عصر حاضر طراحی شود. همچنین سنوات تحصیلی در حوزه ها باید برای وروردی های دیپلم و سیکل متفاوت باشد، اما در ظاهر امر چنین نیست و باید اعمال شود.

حجت الاسلام سید حسین موسی پور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به لزوم سرعتت بخشی به تحول در حوزه های علمیه، ابراز داشت: مساله تحول در حوزه از جمله مسائلی است که همه بزرگان و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب بر روی آن تاکید دارند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر روی مقوله تحول در حوزه، ابراز داشت: اهمیت تحول در حوزه تا جایی است که رهبر انقلاب می فرمایند "اگر در حوزه تحول صورت نگیرد موجب منزوی شدن حوزه می شود".

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت تحول حوزه  و نقش آن در اعتلای نظام اسلامی گفت: تحول در حوزه باید در ابعاد تهذیب، آموزش و پژوهش ایجاد و صورت پذیرد.

وی در ادامه با بیان این که تحول در متون درسی حوزه از ضروریات است، افزود: در بعد آموزشی باید متون درسی حوزه اصلاح، کاربردی و متناسب با عصر حاضر طراحی شود. همچنین سنوات تحصیلی در حوزه ها باید برای وروردی های دیپلم و سیکل متفاوت باشد، اما در ظاهر امر چنین نیست و باید اعمال شود.

حجت الاسلام موسی پور افزود: آیین نامه پژوهشی بایستی به مدارس سطح یک ابلاغ شود تا بتوانند به درستی اصول پژوهشی را در تقویت و پایه ریزی کنند و به اهداف متعالی دست یابند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت تهذیب در حوزه علمیه، گفت: در بعد تهذیب نیز باید برای طلاب و اساتید برنامه دقیق تهذیبی تدوین و در برنام های بلند مدت و کوتاه مدت اعمال شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha