سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران، آخرین فعالیت های انجام شده و تصمیمات اتخاذ شده توسط مسئولان این مدرسه، برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زمانی‌نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به تدابیر مدیریت مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران در سال تحصیلی 96-95، اظهار داشت: مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع)، در سال تحصیلی جدید، با حضور 40 طلبه در پایه‌های 5 تا 8 حوزه، به فعالیت علمی خود ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تا پایان سال تحصیلی 94-93 (دوسال گذشته)، فقط طلاب سطح یک حوزه را در درون خود جای داده بود و بر این اساس 80 تن از طلاب پایه های یکم تا ششم حوزه در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل بودند.

مدیر مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران، با بیان این که از دو سال پیش، تصمیم مسئولان مدرسه بر این شد که ظرف 4 سال آینده، این مدرسه علمیه، از سطح یک حوزه، به سطح دو ارتقاء پیدا کند، افزود: بر اساس همین سیاست تعریف شده، در سال تحصیلی 95- 94(سال تحصیلی گذشته)، مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران، طلاب جدیدی برای حضور در پایه یک حوزه را پذیرش نکرد و فقط طلاب پایه های 4 تا 7، در این مدرسه مشغول به تحصیل بودند؛ در سال تحصیلی جدید نیز(سال تحصیلی 96-95) همان 40 طلبه سال گذشته، در پایه های 5 تا 8 حوزه مشغول به تحصیل خواهند بود.

وی افزود: در سال تحصیلی آینده (سال تحصیلی 97-96) نیز همین تعداد 40 طلبه در پایه ها 6 تا 9 مشغول به تحصیل خواهند شد تا ان‌شاءالله در دو سال آینده(سال تحصیلی 98-97)، مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران، با حضور طلاب پایه های 7 تا 10، رسما به مدرسه ای در سطح 2 حوزه ارتقاء پیدا کرده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی‌نوری، با بیان این که تلاش ما این است که مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) را به سطح عالی حوزه برسانیم، گفت: تعداد زیادی از ائمه جماعات مدارس آموزش و پرورش منطقه 6 تهران، از فارغ التحصیلان این مدرسه علمیه هستند.

وی در ادامه سخنان خود، با بیان این که سیاست مدیریت مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران برگزاری کلاس های مستمر خارج از دروس تعریف شده حوزه نیست، گفت: معتقدیم فشار بیش از حد روی طلاب، نه تنها به ارتقای علمی آنان منجر نمی شود، بلکه گاهی موجب آن می شود که برخی طلاب زیر بار فشار این کلاس های زیاد، کیفیت کارشان اُفت کرده و حتی از طلبگی هم خارج شود؛ هم اکنون بسیاری از طلاب در ساعت های بعد از ظهر، به دلخواه خود در کلاس های تخصصی حوزه شرکت می‌کنند که مدیریت مدرسه نیز هیچ فشاری برای شرکت در آن کلاس ها ندارد.

مدیر مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران گفت: البته کلاس‌های روش تحقیق و روش تبلیغ، به صورت اختیاری در اختیار طلاب مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران قرار دارد که طلاب در صورت تمایل می توانند در آن شرکت کنند.

وی تأکید کرد: تنها کلاسی که ما از طلاب می خواهیم به آن توجه ویژه داشته باشند، کلاس اخلاق است؛ مراجع معظم تقلید و رهبر معظم انقلاب روی این نکته تأکید دارند و ما هم علاوه بر کلاس اخلاق هفتگی، از اساتید مدرسه خواسته ایم که قبل از شروع کلاس های درسی خود، حتما یک روایتی اخلاقی بیان شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زمانی‌نوری در پایان سخنان خود، گفت: ما به دنبال آن هستیم که طلبه ای که وارد حوزه می شود، علاوه بر ارتقای سطح آموزشی، یک زندگی اخلاق محور داشته باشد.

 

۲۹/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha