جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار بهمن کارگر

حوزه/ رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور، گفت: در هفته دفاع مقدس حدود ۸۰۰ برنامه در سطح کشور برگزار می شود که در این برنامه ها، بسیاری از روحانیون از جمله حوزویان رزمنده و ایثارگر، به تبیین ارزش های دفاع مقدس خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،در تهران، سردار بهمن کارگر، پیش از ظهر امروز چهارشنبه 24 شهریور، در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس (31 شهریور تا 7 مهرماه) در سراسر کشور، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، در خصوص دفاع مقدس، دو وظیفه مهم پیش روی همه دوستداران انقلاب و مسئولان مربوطه است و آن این که نگذاریم ارزش های 8 سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده شده و یا این که این ارزش ها، دچار تحریف و انحراف از واقعیت ها شود.

وی با بیان این که دفاع مقدس فقط مختص به یک برهه 8 ساله نیست، بلکه گنجینه ای از فرهنگ های ناب و ارزش های والاست که می توانیم در شرایط امروز و آینده از آن استفاده کنیم، گفت: بسیاری از موفقیت های امروز کشور نیز با بهره گیری از فرهنگ حاکم بر 8 سال دفاع مقدس ملت ایران در مقابل دشمن، شکل گرفته است.

*«ما آماده ایم»؛ شعار هفته دفاع مقدس

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور، در ادامه با بیان این شعار "ما آماده ایم" برای هفته دفاع مقدس امسال تعیین شده، گفت: حدود 800 برنامه در سطح کشور و استان های مختلف، برای ایام هفته دفاع مقدس پیش بینی شده، که از جمله آنان می توان به برگزاری همایش ها، تجلیل از خانواده های شهدا، رونمایی از کتاب ها و دیگر آثار فرهنگی و ... اشاره کرد.

سردار کارگر در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خصوص برنامه های مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه با ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور، گفت: حوزه‌های علمیه در سال‌های گذشته در عرصه تبیین ارزش‌های دفاع مقدس در سطح جامعه، کارهای بسیار خوب و ویژه ای کرده‌اند.

*درس "جهاد" به دروس سطح سه حوزه اضافه می شود

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر دو واحد درس دفاعی در میان دروس حوزویان قرار داده شده و همچنین دو واحد درسی دیگر در خصوص مسئله "جهاد" در مقطع سطح سه حوزه که معادل مقطع کارشناسی ارشد باشد، در میان دروس حوزه‌های علمیه تعریف شده که این کار در ابتدا توسط حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی از روحانیون رزمنده و  پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، ارائه می شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس  کشور، با بیان این که برنامه های متنوعی از سوی مدیریت حوزه های علمیه در هفته دفاع مقدس پیش بینی شده، گفت: از جمله برنامه های پیش بینی شده از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، برگزاری مراسم تجلیل از شهدای روحانی 8 سال دفاع مقدس و همچنین شهدای روحانی مدافع حرم و خانواده های این شهداست که ان شاءالله در هفته دفاع مقدس در حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: جدای از برنامه های مختلفی که در هفته دفاع مقدس در مدارس علمیه سطح کشور برگزار می شود، بسیاری از روحانیون از جمله روحانیون رزمنده و ایثارگر، در مراسمات مختلف گرامیداشت هفته دفاع مقدس حضور پیدا کرده و به تبیین ارزش های جهاد و شهادت در میان مردم خواهند پرداخت.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که روحانیون و حوزه های علمیه، به تناسب جمعیتی خود، بالاترین درصد حضور در 8 سال دفاع مقدس و همین طور بالاترین درصد شهدای جنگ تحمیلی را به خود اختصاص داده اند و این نشان از عامل بودن حوزه های علمیه و روحانیون، به آموزه ها و ارزش هایی است که آن را برای مردم تبیین می کنند؛ همچنین بسیاری از شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) از میان روحانیون هستند.

*نقش روحانیت در دفاع مقدس مغفول واقع شده است

وی گفت: به نظر بنده با وجود تمام سخنان گفته شده در خصوص حضور روحانیون در 8 سال جنگ تحمیلی، حقیقتا، آن طور که شایسته بوده، به این حضور و ایثارگری های آنان پرداخته نشده و از این رو می توان گفت که نقش روحانیت در دفاع مقدس مغفول واقع شده است؛ باید برای تبیین هرچه بیشتر نقش روحانیون در دفاع مقدس و از خودگذشتگی های آنان برای مردم، تلاش کرد. 

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور، یادآور شد: در حال حاضر 8 هزار شهید گمنام در 1400 یادمان در سراسر کشور دفن شده اند که باید در هفته دفاع مقدس، به صورت ویژه ای یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم.

سردار کارگر در پایان، برنامه های ویژه هر کدام از روزهای هفته دفاع مقدس از جمله غبار روبی 19هزار گلزار شهید سراسر کشور در روز پنج شنبه اول مهرماه، حضور، سخنرانی برخی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در نمازهای جمعه در روز جمعه دوم مهرماه و ... را تشریح کرد.

۲۹/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha