یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام صدیقی

حوزه/ خطیب موقت جمعه تهران، با انتقاد از مباحث اخیر مطرح شده در خصوص پیوستن ایران به جامعه جهانی، گفت: امروز دوباره عده ای پیوستن به جامعه جهانی را مطرح می کنند و می گویند مگر می شود آمریکا را نادیده گرفت؟ باید به آنان گفت شما اگر باور انقلابی داشتید باید مثل امام خمینی(ره) می گفتید، آمریکا باید زیر پا له شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، ظهر امروز (30مهرماه95) در خطبه های نمازجمعه تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به ایام محرم به عنوان ماه عزاداری امام حسین(ع)، اظهار داشت: امتیازات نهضت سیدالشهداء(س) غیر قابل شمارش است.

وی با بیان این که از ابتدا تا انتهای قیام امام حسین(ع)، عزت جبهه حق و ذلت جبهه باطل بود، گفت: در قیام امام حسین(ع) می بینیم که یزیدیان به مقابله با ایشان آمدند؛ یعنی زشتی ها، پلیدی ها، به مقابله ارزش ها و برجستگی های انسانی آمدند؛ واقعه کربلا، مقابله پاکی و ناپاکی و مقابله نور و ظلم و همچنین مقابله دادخواهی و بیداد است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امام حسین(ع) با یزید که به انواع آلودگی ها دچار بود، کنار نیامد، گفت: یزید شارب الخمر بود و کسانی که گرفتار گناه شرب خمر هستند، کار یزیدی می کنند.

*سازش با استکبار، مقابل خط سیدالشهداء(س) است

وی با بیان این که امام حسین(ع) با یزید سازش نکرد چرا که این کار را، نه خدا می پذیرد و هم این که رسول خدا این نکته را در زندگی خود به ما گوشزد کردند، گفت: غیرتمندان عالم، هرگز سازش با باطل را به ما اجازه نمی دهند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به شرایط روز جامعه نیز تأکید کرد: ساختن با استکبار، ذلت است و مقابل خط عزتی است که سیدالشهداء(س) ترسیم کردند؛ و اگر بررسی کنیم می بینیم که شهادت امام حسین(ع) و یارانش در واقعه کربلا، مرگی درس آموز برای بشریت بود.

وی با اشاره به وقایع بعد از حادثه کربلا و اسارت بازماندگان اهل بیت(ع) شهدای کربلا، گفت: بعد از امام حسین(ع)، باز هم می بینیم که خط عدم التماس و خواهش و عدم فرار و گریز و تسلیم دیده می شود و هیچ کجا نمی بینیم که دختران و زنانی که این قدر به آنان ظلم شده بود بگویند ما گرسنه ایم، ما را نزنید و یا این که هرچه شما بگویید انجام می دهیم. یعنی اهل بیت(ع) امام حسین(ع) در همه جا مقابل دشمن، با عزت و شرافت سخن گفته اند.

امام جمعه موقت تهران، ملت ما به تبعیت از امام حسین(ع)، مناعت طبع و عزت نفس داشته که در دوران تحریم و غیر تحریم روی پای خود ایستاده است، گفت: ملت ما ملت حسینی و عاشورایی است که سال ها تحریم را با آتش جنگ خونین تحمل کردند؛ اصولا عقب نشینی در مقابل فشارهای دشمن، مانند مسیر امام حسین(ع) نیست.

*آل سعود همان آل امیه هستند

وی در ادامه سخنان خود، با بیان این که عزاداری های مردم در ماه محرم امسال، شور و شعور و عشق و وفاداری بود، به همایش جهانی شیرخوارگان حسینی اشاره کرد و گفت: این که مادران نوزادان، در بیش از 40 کشور دنیا برای اعلام مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) در دشت کربلا و اعلام آمادگی سربازی نوزادان خود برای امام زمان(عج) در این همایش شرکت کردند، کار بزرگی است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان این که بالاترین سند جنایت بنی امیه که هیچ توجیهی هم ندارد تیر زدن به گلوی کودک 6ماهه بود، تصریح کرد: کسانی هم که امروز مقابل انقلاب اسلامی ایران هستند همان حرمله های زمان هستند؛ آل سعود، همان آل امیه و آل ابوسفیان است و امروز در یمن کودک می کشد.

وی با بیان این که ابوسفیان زمان ما، آمریکای فریبکار، قدار و ظالم است، گفت: این عربستان و اسرائیل کودک کش، تجلیات خباثت شیطان بزرگ و جریان سفیانی در عالم هستند؛ به گفته مرحوم آیت الله بهجت، سفیانی شخص نیست، بلکه جریان غرب است و آدم به وضوح این موضوع را می بیند.

*انقلاب اسلامی ایران ادامه جریان کربلاست

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، هم ادامه جریان کربلای امام حسین(ع) است و پرچم عاشورا امروز به دست ولی فقیه ماست و منتظر صاحب اصلی آن امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به عزاداری های انجام شده در ماه محرم امسال، گفت: مداحی ها و اشعار عزاداری ها، هر سال محتوای بهتری پیدا می کند و خط دار و محتوادار است؛ همچنین سخنرانی ها زنده، روشنگر و هدایت گر است؛ علاوه بر آن حضور مردم در این مجالس، از لحاظ کیفی و کمی رو به رشد است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: به گفته یکی از خطبای ماه محرم، مجالس عزاداری امام حسین(ع) ستاد استقبال از حضور امام زمان(عج) است و مردم با حضور خود می گویند ما زیر پرچم ولایت ایستادیم، تا پرچم به دست صاحب اصلی آن برسد.

*پیوستن به جامعه جهانی یعنی شروع وابستگی

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر نخبگان کشور با مقام معظم رهبری، گفت: این نخبگان ارزش های جامعه ما هستند و البته مدیریت درست می خواهد که از این سرمایه ها استفاده شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: امروزه تبلیغات سهمگین جهانی وجود دارد تا انقلاب اسلامی ایران که با شعار نه شرقی نه غربی به صورت عزتمندانه و یک خط عینی به دنیا نشان داده شد، از راه اصلی خود منحرف شود؛ امروز دوباره عده ای پیوستن به جامعه جهانی را مطرح می کنند و می گویند مگر می شود آمریکا را نادیده گرفت؟ باید به آنان گفت شما اگر باور انقلابی داشتید باید مثل امام خمینی(ره) می گفتید، آمریکا باید زیر پا له شود؛ پیوستن به جامعه جهانی معنی اش این است که آدم وابستگی را دوباره شروع کند؛ مثل دوره پهلوی که ایران به مرده ای تبدیل شده بود که جنازه اش روی دست غربی ها می چرخید.

وی افزود: ملت ایران چون زنده است، با دنیا اراتباط دارد، اما دنیا را در خود هضم می کند و خودش بالا می رود.

*رئیس سازمان ملل رفوزه شد

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، در ادامه با اشاره به فجایع عربستان علیه مردم یمن، گفت: عربستان در یک مراسم عزا، 140 نفر از مردم یمن را کشت؛ این جنایت های هولناک جلوی چشم مدعیان پست حقوق بشر دنیا صورت می گیرد و آنان ساکت هستند.

وی اضافه کرد: رئیس رسوا و رفوزه سازمان ملل خودش گفت که پول گرفت تا عربستان را از لیست سیاه ناقضان حقوق بشر خارج کند؛ حالا ما به این سازمان های بین المللی امید ببندیم؟ باید اعتنایی نداشته باشیم و خط پیشرفت خود را پیش ببریم.

*رزمایش نیروی هوایی هشداری به دشمنان بود

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش نیروی هوایی ارتش اشاره کرد و با بیان این که این رزمایش، نقطه عطفی در حرکت انقلابی ملت ایران بود، گفت: نیروی هوایی در تاریخ انقلاب، تابلوی درخشانی از خود تصویر کرده و همچنان بالنده و پیشرو است؛ این رزمایش ها امیدی برای ملت و دلگرمی برای منطقه و یأس و هشداری برای کسانی است که گرفتار توهمات است و احیانا قصد حمله دارند.

*آیت الله مهدوی کنی(ره) نشان حقانیت جریان انقلابی بود

وی در بخش پایانی سخنان خود به دومین سالگرد آیت الله مهدوی کنی(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان یک عالم بصیر بود که ریشه ای کار می کرد و حوزه و دانشگاه را در رأس کارهای خود قرار داده بود و هم در تشکیل انقلاب جز سابقین بود؛ جزء حامیان ولایت بود و مردم ایشان را حجت می دانستند؛ آیت الله مهدوی کنی(ره)، حکم عمار یاسر را داشت که امام علی(ع) فرموده بودند، عمار با حق است و وجود آیت الله مهدوی کنی(ره) نشان از حقانیت جریان انقلابی بود.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha