جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، با بیان این که قرآن جام جم حقیقی است و می توان جمال و قدرت خداوند را در آن مشاهد کرد، گفت: راه حل مشکلات دنیای پرتلاطم امروز، توجه به قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، عصر امروز (جمعه 2مهرماه 95) در مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران دارالقرآن امام علی(ع)، که در سالن همایش های مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه تهران) برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از دشمنان اسلام از طریق شبکه های خود تلاش دارند بین جوانان و قرآن جدایی بیاندازند اما در همین شرایط می بینیم که بسیاری از جوانان ما زندگی خود را به نور قرآن روشن کرده اند که جای تبریک و تشکر دارد.

وی افزود: از برگزار کنندگان و بانیان این مسابقات عظیم قرآن کریم نیز تشکر کرده و صمیمانه به آنان تبریک می گویم چرا که ترویج فرهنگ قرآن و توجه به آن در جامعه، بسیار ضروری و از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه موقت تهران، با بیان این که قرآن جام جم حقیقی است و می توان جمال و قدرت خدا را در آن مشاهده کرد، گفت: اگر کسی اهل مدیریت و سیاست است، بهترین و کارآمدترین سیاست و نحوه مدیریت در قرآن مطرح است؛ همچنین در قرآن حدود 800 آیه اعجاز علمی قرآن کریم است که نشان از جامعیت قرآن کریم دارد.

وی افزود: همچنین شیرین ترین حکایات و مطالب تاریخی در قرآن کریم وجود دارد که 200 نمونه بارز در این زمینه قابل ذکر است؛ به صورت کلی قرآن کتاب هدایت است و در تمام زمینه ها مطالب قابل عرضه ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، در ادامه سخنان خود گفت: خداوند برای ارتباط هر چه بیشتر انسان ها با خودش، اذکار مختلفی را در قرآن کریم آورده است و این نشان می دهد که خداوند همواره همراه انسان هاست و راه ارتباط با خودش را در معرض انسان ها قرار داده است.

وی افزود: خداوندی که محافظ انسان ها و روزی دهنده انسان ها و مقلب القلوب است، دل ها را با هم مأنوس کرده و خداوند عشق و معرفت است.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر، با بیان این که از مهمترین تأکیدات قرآن کریم، اقامه نماز است، گفت: نماز واقعی انسان را از گناهان مختلف باز می دارد.

وی خطاب به حافظان و قاریان قرآن کریم، گفت: قرآنی که با غفلت خوانده شود، فایده ای ندارد، و لذا ضروری است که همواره قرآن را با توجه و حضور قلب خواند و بدانیم که زمانی قرآن می خوانیم، یعنی خداوند در حال حرف زدن با انسان است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه سخنان خود با بیان این که جامعه امروز جامعه بیماری است، و مردم دنیا از انواع حق کشی ها و دروغ و ریا رنج می برند، تأکید کرد: قرآن کریم نسخه ای است که هم درد ها و هم درمان آنان را گفته است و از این رو باید گفت که نسخه نجات بخش دنیای پرتلاطم امروز است.

وی خاطرنشان کرد: راه عزت و قرب الهی، توسط قرآن کریم نشان داده شده و هر کس از این راه رفت، به سر منزل مقصود رسیده و به معنای واقعی به آرامش خواهد رسید؛ بر خلاف افراد مختلفی که شاید از انواع نعمات دنیایی برخوردار باشند اما آرامش نداشته باشند.

امام جمعه موقت تهران، در ادامه تصریح کرد: اگر امروز مدیران کشور در برخی مواقع به مشکلاتی برخورده و در حل مشکلات ناکام هستند، به خاطر عدم توجه کافی به قرآن است و قطعا با توجه کافی به قرآن، راه حل بسیاری از مشکلات پیدا خواهد شد.

29/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha