جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابراهیم اکبری - امام جماعت مسجدالنبی(ص) تهران

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه کم رنگ شدن غدیر موجب شد تا نظامات اجتماعی انسان‌ها در دنیا به درستی شکل نگیرد، گفت: همین امر سبب شد تا بی‌عدالتی جای عدالت را بگیرد و به انسان ظلم عظیمی بشود، زیرا او را از هدایت و امامت امام محروم ساختند و بدین گونه انحرافات و گمراهی‌های بسیاری در امت اسلام پدید آمد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک عید ولایت حضرت علی(علیه‌السلام) اظهار داشت: غدیر خم، ضمن اینکه یک بحث اعتقادی و کلامی می‌باشد، یک بحث اجتماعی هم است. زیرا نظم و نظام یک جامعه، به قوام و وجود یک امام عالم، عادل، شجاع، مدیر و مدبر می‌باشد.

 وی افزود: از آنجایی که واقعه غدیرخم کم کم در جامعه اسلامی آنروز به فراموشی سپرده شد، از همان موقع نیز جایگاه امام(ع) در جامعه متزلزل شد. به این صورت که یا فقد امام شد و مردم دسترسی آسان به امام نداشتند، و یا اگر هم دسترسی بود، معرفت و شناختی به جایگاه امام(ع) وجود نداشت.

 مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه کم رنگ شدن غدیر موجب شد تا نظامات اجتماعی انسان‌ها در دنیا به درستی شکل نگیرد، گفت: همین امر سبب شد تا بی‌عدالتی جای عدالت را بگیرد و به انسان ظلم عظیمی بشود، زیرا او را از هدایت و امامت امام محروم ساختند و بدین گونه انحرافات و گمراهی‌های بسیاری در امت اسلام پدید آمد.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر و ولایت امام علی(ع) واسطه فیض رحمت الهی با تک تک انسان‌ها و کل جهان هستی است، عنوان داشت: وظیفه ما مسلمانان در شرایط کنونی این است که غدیر را تقویت کنیم، زیرا تقویت غدیر موجب آگاهی امت اسلام و تقویت آن خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به مهجوریت خطبه پیامبر(ص) در غدیرخم، یادآور شد: حضرت علی(علیه‌السلام) در اوج قدرت و توانمندی، همواره در طول تاریخ مظلوم و غریب بود. و مع‌الاسف هر آنچه که مربوط به شناخت و جایگاه حضرت می‌باشد مثل خطبه‌های نهج‌البلاغه و خطبه غدیرخم که در مدح و معرفی آن حضرت است؛ به واسطه توطئه دشمنان، هم اکنون نیز در بین اکثر مسلمانان مهجور و غریب است.

وی با بیان اینکه خطبه غدیرخم چراغ راهنما و هدایت مردم است، افزود: هر چقدر مردم به مقام و معرفت حضرت علی(ع) شناخت پیدا کنند، همان اندازه هم سطح آگاهی آنان رشد و کمال یافته، و اسلام ناب محمدی(ص) توسعه می‌یابد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر اینکه باید از ابزارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای برای معرفی اهداف واقعه غدیر در سطح ملی و فرا ملی استفاده کنیم، تصریح کرد: مسئولین فرهنگی کشور و مبلغین عزیز باید تمام توان رسانه‌ای‌ خود را در معرفی و تقویت غدیر بکار بگیرند تا إن‌شاء‌الله برکات آن را در جامعه نظاره‌گر باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه باید عظمت عید غدیر را در جامعه احیاء کنیم، خاطرنشان کرد: همان گونه که مردم و مسئولان در عید نوروز بهترین شادی‌ها، بیشترین تعطیلات، برترین هدایا و شادی‌ها را دارند، باید اعلا مرتبه آن را برای عید الله اکبر یعنی عید سعید غدیرخم در نظر بگیرند،  زیرا غدیر عظمت و هویت شیعه است، و رکن و قوام اسلام به آن است و لازم است هر گونه اقدامی که موجب شناخت و تقویت آن می‌شود، انجام شود. 

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha