جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیعه

حوزه/ مدیرمدرسه علمیه مکتب الصادق(ع) تهران، با تأکید بر این که دنیای استکبار برای تخریب مذهب حقه تشیع تمام عزم خود را به کار گرفته است، گفت: وظیفه حوزه‌های علمیه در شرایط فعلی پاسخ به شبهات است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نادربیگی، درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، با تشریح تاریخچه مسجد و حوزه علمیه مکتب الصادق(ع) اظهارداشت: سابقه تدریس دراین حوزه به زمان حیات پربار آیت الله سید احمد شهرستانی بازمیگردد که حدود 20 سال درطبقه فوقانی مسجد باب الحق (سیداسحاق) به تدریس علوم حوزوی برای علما و روحانیون منطقه پرداختند.

وی ادامه داد: امروز بیش از22 سال از ارتحال آن عالم ربانی می گذرد و بحمدالله توانستیم با عنایت امام عصر(عج) و کمک خیرین محل و پشتکار همه بزرگان و روحانیون معزز، طبقه فوقانی مسجد و اتاق های مخروبه را بازسازی نموده و 6 حجره برای تحصیل مشتاقان علوم الهی مهیا نمائیم.

امام جماعت مسجد باب الحق با اشاره به ورود طلاب جدید الورود به مدرسه مکتب الصادق(ع) یادآور شد: امسال 25 طلبه در این حوزه در پایه اول مشغول به تحصیل بوده و ازساعت 6 و 50 دقیقه تا اذان ظهر و ازساعت 2 و 45 دقیقه تا عصر مشغول تحصیل تحت نظر 6 استاد خبره و مهذب می باشند.

وی اضافه کرد: سیستم آموزشی این مدرسه با همراهی مدیریت و معاونین تبلیغ و تهذیب و آموزش حوزه و مطابق با نظام آموزشی ابلاغی مرکز مدیریت است و امیدواریم با الحاق ملک مجاور مسجد به حوزه، از سال های بعد، طلاب تا پایه دهم در این مدرسه تحصیل نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین نادربیگی درپایان با بیان این که باید تمام توان مان را برای احیای اسلام ناب محمدی(ص) و ترویج فرهنگ والای اهل بیت(ع) بگذاریم گفت: درشرایط حساس امروز که دنیای استکبار تمام عزم خود را برای تخریب مذهب حقه ی تشیع به کارگرفته است، موظفیم با تربیت طلاب مهذب و عالم علاوه بر پاسخ گویی به نیازهای روز مردم و به خصوص جوانان، درتحقق جامعه آرمانی و ترویج مبانی ناب فرهنگ اهل بیت(ع) قدم های اثرگذار برداریم.

313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha