جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدرضا رحمانی- تبلیغات اسلامی گناباد

حوزه/ پیامبر گرامی اسلام(ص) با بدترین دشمنان خود مدارا می‌کرد و با اخلاق و گذشت خود دشمنان را مجذوب دین اسلام می‌ کردند، لذا در جشن‌ها نباید اقداماتی ضد وحدت امت‌اسلامی انجام داد چرا که با این اقدام دشمنان خرسند و ضرر آن متحمل جهان‌اسلام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی، در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»در گناباد با اشاره به نزول آیاتی از قرآن‌کریم در شأن واقعه‌غدیر و شخصیت امام‌علی(ع)، گفت: متاسفانه در جامعه ‌اسلامی معرفت به امام معصوم(ع) اندک است و فقط شناخت شناسنامه‌ای از ائمه(ع) وجود دارد که باید این آشنایی به عنوان مقدمه‌ای برای آگاهی از سیره عبادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی معصومین(ع) تبدیل شود.

وی اظهارکرد: نامه امام‌علی(ع) به مالک‌اشتر منشور سازمان ملل می‌شود ،اما از خطبه‌ها و نامه‌های نهج‌البلاغه در زندگی و جامعه استفاده مناسبی نمی‌شود.

حجت الاسلام رحمانی افزود: انقلاب‌اسلامی ایران از انقلاب پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) نشأت گرفته‌ و به بسیاری از اهداف خود نزدیک شده‌است، اما در جامعه بهتر می‌توان سیره‌علوی را ترویج کرد.

رئیس اداره تبلیغات‌اسلامی گناباد توجه به وحدت امت‌اسلامی را درجشن‌های مذهبی ضروری دانست و تصریح‌کرد: در آموزه‌های دینی، ائمه (ع)و بزرگان از زور و ناسزا برای ترویج افکار و عقاید خود استفاده نکرده‌اند، چراکه با این اقدامات نمی‌توان افکار و اهداف خود را در جامعه ترویج‌داد.

حجت الاسلام رحمانی ادامه‌داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) با بدترین دشمنان خود مدارا می‌کرد و با اخلاق و گذشت خود دشمنان را مجذوب دین اسلام می‌ کردند، لذا در جشن‌ها نباید اقداماتی ضد وحدت امت‌اسلامی انجام داد چرا که با این اقدام دشمنان خرسند و ضرر آن متحمل جهان‌اسلام می‌شود.

وی اذعان‌کرد: آل‌سعود ابزار دشمنان برای اختلاف در بین امت‌اسلامی شده‌است و با جنایات و کشتار خود در کشورهای اسلامی اهداف مورد نظر دشمنان را در کشورهای اسلامی اجرایی می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha