پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسین رازی

حوزه/ اگر خواسته باشیم بر مشکلات اجتماعی و توطئه های دشمنان پیروز شویم باید مساجد را بیش از این فعال کرده و از توان بالای مساجد استفاده کنیم.

حجت الاسلام حسین رازی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد در خصوص نقش مساجد در جلوگیری از نفوذ دشمنان، گفت: اگر مسجد نقش اساسی خودش را در جامعه ایفا کند و در حقیقت سنگری در برابر تهاجمات دشمنان باشد، یقیناً نفوذ ناپذیر خواهد بود ولی باید تمام ارکان مسجد دشمن شناس و از توانایی های لازم برخوردار باشند.

وی اظهار کرد: مسجد از همان اوایل پیدایش اسلام به عنوان نمادی از تشکل اجتماعی اسلام شناخته شده و هرجا پیامبر(ص) ورود پیدا می کردند اولین اقدام آن حضرت و یاران ایشان ساختن مسجد بوده است و تمام امورات جاری مسلمین بعد از انجام امور عبادی در مساجد تصمیم گیری می شد.

حجت الاسلام رازی افزود: لذا اگر خواسته باشیم بر مشکلات اجتماعی و توطئه های دشمنان پیروز شویم باید مساجد را بیش از این فعال کنیم و از توان بالای مساجد استفاده کنیم.

مسئول امور مساجد گناباد یکی از راهکارهای جذب جوانان در شرایط جنگ نرم را وجود پویایی در مساجد دانست و اذعان کرد: طی چند سال اخیر تحولات اساسی در مساجد گناباد ایجاد شده به گونه ای که هیئت امنای اکثر مساجد تلفیقی از نیروهای باتجربه و همچنن نیروهای پرتوان و با انرژی جوان و سعی بر ایجاد وحدت بین تمامی ارگان های موجود در مسجد شده است.

وی ادامه داد: این اقدام سبب حضور همه اقشار به ویژه جوانان و نوجوانان در مساجد گناباد شده و سعی داریم موفقیت های برخی از مساجد شهرستان را به عنوان الگو به دیگر مساجد تعمیم دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۰۰ مسجد در سطح شهرهای گناباد، بیدخت و کاخک و روستاهای تابعه وجود دارد، اذعان کرد: با توجه به گسترش شهرک ها جدید الاحداث در مناطق شهری و روستایی گناباد تعداد ۶ مسجد در حال احداث می باشد که با کمک خیرین به بهره برداری می رسد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha