چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام نصیری ، امام جمعه سردشت

حوزه/ امام‌جمعه سردشت، با بیان این‌که مساجد سند هویتی مسلمانان هستند، گفت: آنچه از آیات و روایات فراوان به دست می‌آید حکایت از توجه دادن مسلمین به تجمع و اجتماع و وحدت و یکپارچگی، در پایگاهی به نام مسجد است.

حجت‌الاسلام مصطفی نصیری، امام‌جمعه سردشت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با بیان این‌که مساجد، سند هویتی مسلمانان هستند، اظهار داشت: وقتی انسان پا به شهری می‌گذارد، با نگاه کردن به مساجد آن، خواهد فهمید که اهالی آن شهر، مسلمان هستند، اما اگر در آن شهر، کلیسا وجود داشته باشد، متوجه می‌شود که مردمان آنجا، اکثراً مسیحی می‌باشند؛ ازاین‌رو مساجد سند هویتی و نشانه دیانت مسلمانان هستند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به اهمیت ساخت مساجد در اقصا نقاط کشور، بیان داشت: ساخت و توسعه مساجد آن‌چنان اهمیت دارد که خداوند متعال در آیه 18 سوره توبه بیان می‌کند که «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّه ؛ مساجد خدا را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا ایمان دارند» و این آیه نشان‌دهنده ایمان راسخ مؤمنین به خدا و روز معاد است.

امام‌جمعه سردشت، با اشاره به روایات ائمه معصومین(ع) در زمینه ساخت مساجد، گفت: در روایت معصوم(ع) آمده است که اگر کسی یک خشت برای ساخت مسجد اهداء کند، خداوند متعال در روز قیامت خانه‌ای از طلا به او خواهد داد.

وی با بیان این‌که دین مبین اسلام در خصوص مسائل اجتماعی مسلمانان اهمیت فراوانی قائل شده است، گفت: آنچه از آیات و روایات فراوان به دست می‌آید حکایت از توجه دادن مسلمین به تجمع و اجتماع، وحدت و یکپارچگی و دوری از هر نوع تک‌روی، انزوا و رهبانیت است و به همین منظور مکان‌های خاصی در نظر گرفته شده که اولین و مهم‌ترین آنها پایگاه «مساجد» می‌باشند.

حجت‌الاسلام نصیری، «مسجد» را مرکزی معنوی، عبادی، علمی و سیاسی دانست و افزود: به‌یقین مساجد حکومتی است که مقر فرماندهی و مدیریت جامعه پیرامون خود را عهده‌دار شده و مردم را به تعلیم و فراگیری معارف بلند الهی، انسانی و اسلامی سوق می‌دهد.

این استاد حوزه، «مساجد» را پایگاه انقلاب و محل نشر احکام اسلامی دانست و بیان داشت: قطعاً انقلاب عظیم اسلامی ایران، به برکت وجود مساجد و جلسات قرائت قرآن و روشنگری‌های روحانیت شیعه و انقلابی در مساجد، به پیروزی رسیده و به همین دلیل نیز امام خمینی(ره) مساجد را سنگر مقاوم اسلام خواند و تصریح کرد که سنگرها را حفظ کنید.

امام‌جمعه سردشت، در پایان با اشاره به نقش روحانیت در رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی مساجد، اظهار داشت: به‌یقین وجود روحانیت شجاع، مؤمن، انقلابی، آگاه و به‌روز در مساجد ضمن اینکه سبب کیفی‌تر شدن برنامه‌های مسجدی می‌شود، جوانان بیشتری را به این مکان مقدس می‌کشاند که خود عاملی برای کاهش معضلات اجتماعی نیز می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha