چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام نصیری ، امام جمعه سردشت

حوزه/ امروز برخی از دختران جامعه، زنان برهنه غربی را الگوی خود قرار داده‌اند که یقینا خیری در آنان نیست، به همین دلیل باید حوزه‌های علمیه، علی‌الخصوص مدارس علمیه خواهران با استفاده از شیوه‌های بسیار نوین و جذاب و البته زبانی نرم و زیبا، لطافت حجاب معصومی را برای دختران و زنان ایرانی تبیین کنند.

حجت‌الاسلام مصطفی نصیری، امام‌جمعه سردشت خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، به مقام علمی این بانوی بزرگوار اشاره کرد و اظهار داشت: مقام حضرت معصومه(س) از جهات علمی و معرفتی آن‌قدر بالاست که امام کاظم(ع)، همچون پیامبر اعظم(ص) خطاب به دخترش فرموده است «فداها أبوها» و همچنانی که حضرت فاطمه زهرا(س) «مُحدَّثه» هستند، حضرت معصومه نیز « مُحدَّثه» می‌باشند.

این استاد حوزه، یکی از مهم‌ترین خصوصیات حضرت معصومه(س)، را زینبی عمل کردن دانست و تصریح کرد: همان‌گونه که حضرت زینب(س) حرکت امام حسین(ع) را زنده کرد و به شیعیان رساند، حضرت فاطمه معصومه(س) هم به دنبال برادرش آمد و حرکت او را برای بیداری شیعیان ایران زنده کرد.

وی در ادامه بابیان این‌که دین اسلام بر مبنای ولایت و ولایت‌پذیری است، گفت: سفر حضرت معصومه(س) به ایران برای صرفاً یک حرکت احساسی و عاطفی نیست! ایشان برای ادای تکلیف و بر مبنای ولایت‌پذیری و نشر احکام نورانی اسلام تحت اشراف ولایت، عازم ایران شده و نهایتاً نیز در قم وفات یافتند.

امام‌جمعه سردشت تصریح کرد: امروز اگر می‌بینیم که بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س)، به‌عنوان پایگاه شیعه در ایران قرارگرفته و حوزه علمیه قم نیز در کنار مضجع شریف و منور و مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، به کل جهان بشریت علم و تقوا منتشر می کند، صرفاً به دلیل اعجاز کریمانه این بانوی بزرگوار است که باید ابعاد شخصیتی ایشان را برای همه دختران و زنان عالم، بیان کرد.

حجت‌الاسلام نصیری، با ابراز تأسف نسبت به ترویج الگوهای منحرف و مبتذل غربی توسط رسانه‌ها، گفت: حضرت معصومه(س) یک بانوی باکرامت، باعظمت و باتقواست که قطعاً می‌تواند الگویی تمام‌عیار برای دختران و زنان ایران و جهان باشد؛ البته اگر که رسانه‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، در این زمینه، پیش‌قدم و فعال باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سردشت، با اشاره به وظیفه روحانیت و حوزه‌های علمیه در معرفی الگوی های ناب به دختران ایران زمین، تصریح کرد: امروز برخی از دختران جامعه، زنان برهنه غربی را الگوی خود  قرار داده‌اند که یقینا خیری در آنان نیست، به همین دلیل باید حوزه‌های علمیه، علی‌الخصوص، مدارس علمیه خواهران با استفاده از شیوه‌های بسیار نوین و جذاب و البته زبانی نرم و زیبا، لطافت حجاب معصومی را برای دختران و زنان ایرانی تبیین کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha